torsdag 6 oktober 2011

Efteråt ...


Den trötta arbetskamraten "skor sig".

... när vi har handlat och gjort allt klart med tidningsreturerna och det övriga som ska tas om hand när vi stänger för dagen .., byter vi om i personalrummet.

Eller mer som omklädningsrummet.

Alexandra, som hela dagen varit så trött och berättar att hon inte sover bra om nätterna, har på eftermiddagen inmundigat en energidryck och när det väl är dags att säga hejdå, börjar hon piggna till - men om man samtidigt som man arbetar pluggar på högskolan -, så är det kanske inte underligt att man blir utmattad? tänker jag.

I morgon är hon ledig och å, så jag hoppas att hon får sova gott i natt.

För ovanlighetens skull kör jag bil hem - pv har hämtat moppen -, och väl hemkommen bjuds jag på en himmelskt god fisksoppa, made by pv ..., och det är ungefär då som jag från tv:n i vardagsrummet hör att Tomas Tranströmer har tilldelats nobelpriset i litteratur och då blir man så lycklig så det rent spritter i själen!

Jysses, vilken glädje!

5 kommentarer:

Monica sa...

Jag tycker man kände ett riktigt lyft idag, var väldigt roligt att han fick priset.

Turtlan sa...

Instämmer!

Jag har inte läst något av honom men kanske läge göra det nu. Lite i alla fall.

Grattis säger vi!

Evas blogg sa...

Ja äntligen fick han priset. Glädje av stora mått.

Elisabet. sa...

Monica, Turtlan och Eva: ja, det var en stooor glädje!

cruella sa...

Det finns ett sådant storslaget vemod i mycket av det han skriver, så där man kan känna sig om vårkvällarna. Och på hösten, när det ligger som ett dis över nejden och solen skiner.