måndag 3 oktober 2011

Och så var det slut ...


Det dyra exemplaret.
Bilden togs för flera år sedan.

Idag gick min behå i graven.

Ja, i alla fall närmade den sig graven.

Och den som har varit med på den här sidan under ett par års tid, minns kanske den här bysthållaren som kostade nästan en förmögenhet!

Den inhandlades hos den alltid så vänliga innehaverskan på underklädesbutiken Tätt Intill i Ystad och eftersom den passade perfekt vid första provningen, sa jag genast att "ja, den här blir bra!" och så tog jag fram betalkortet.

Nästan åttahundra kronor kostade den och det var inte långt ifrån att jag föll avsvimmad till golvet ... (ja, det är en fördel om man tittar på prislappen först ...), men jag höll god min och låtsades som om detta nu inte alls var ett högt pris för en, tja, inte så där våldsamt penningstinn kassörska.

Just därför - för att den var så okristligt dyr -, har jag använt behån flitigt, för att inte säga dagligdags.

Men nu är det slut på det roliga.

Nu är den i atomer och av den eleganta spetsen på sidorna återstår endast tunna trådar och någon tjusig form har minsann inte bysten fått under de senaste två åren - i alla fall inte med hjälp av den exklusiva behån -.

Under besöket i Stockholm häromsistens, inhandlades en långt mycket billigare variant.

Knappt 200 kr kostade den och oj, så skön och bekväm den är!

Den gamla uttjänta varianten, ska få en fin begravning i pannrummet.

Den ska kremeras.

22 kommentarer:

Anonym sa...

Oj jag har också köpt en ny nyss.
Skönt när den sitter bra men hur länge hade du den dyra????
Kram från eva i Tyresö

Monica sa...

Ojoj, det var inte lite lyxigt;-) men nu har den gjort sin tjänst verkar det som, ett värdigt avslut och sen kan du gå vidare:-)

Mian sa...

Blir det även minnesstund efteråt? :-)

Elisabet. sa...

Eva i Tyresö: flera år .., säkert fyra, fem!

Monica: ja, jag kunde väl aldrig i min vildaste fantasti DRÖMMA om att en behå kunde vara så dyr .., men den var bra under lång tid ,-)

Mian: självklart!

baratradgard sa...

Man ska räkna priset på ett plagg per användning! Sånt som man har ofta, som t ex ett par jeans får gärna kosta lite mer tycker jag medan en festklänning som bara kommer på 1-2 ggr kan man handla billigt på H&M...

men visst, 800 för en behå låter magstarkt...

Lisette sa...

Du får kanske ta dig upp till Skövde någon dag. Där lär finnas en "BH-gubbe" ( Ja han kallas så!), som på torg- och marknadsdagar tror jag det är) klämmer på damernas behag och plockar fram den perfekta BHn för varje kvinna!
Kanske ett alternativ till Stockholmsresa ;)

Anonym sa...

Alla inbjudes härmed till minnesstund efter kremeringsceremonin.
Kl 15.00 Lördagen den 7 okt 2011 i pensionatet, Stensjö.
PV

Anonym sa...

Är inte 800 spänn för en BH att ta till brösttoner???
PV

Christina sa...

När jag läser sånt här så är jag glad att jag har en så blygsam byst som inte behöver någon stöttning. 0 kronor med andra ord, och fria tuttar.

Mian sa...

Lisette: bh-mannen har haft egen butik, men har gått i pension tror jag.
Han var väldigt skicklig har jag hört. Men han klämde inte, han bara rättade till behagen lite :-)

Klimakteriehäxan sa...

Bra behå är ett måste - men 800 spänn???!!! den höll ju i alla fall länge! Och just när jag läste detta och log över dina planer på kremering stack det till i höger armhåla. Metallbågen i bygelbehån har krupit ut. Fast på en betydligt billigare modell ...

Elisabet. sa...

till er alla: den där bh-mannen i Skövde ., det tror jag på! Kvinnan i Ystad var fenomenal; hon bara tittade på mina kurvor (utbuktande ...) och sa direkt vad som skulle passa! Skövdemannen kanske är expert, ja, vad vet man ..., och många kvinnor som lever i celibat kanske skulle finna det trevligt med lite närkontakt, sånt ska man inte förakta ,-)
Klimakteriehäxan: det där hände mig en gång i kassan, med en billig modell. Jag skrek rakt ut .., det kändes som jag hade fått ett spjut i hullet ,-)

Rexxie sa...

50 kr billigare hade du fått den här (eventuellt till PV's stora glädje):

http://www.evasunderklader.se/oevrigt/saerkilda/jul/avsloejande-sexig-behaa/

Rexxie sa...

PS: Den hade kanske krävt lite silikonförbättringar (?), så den kanske hade blivit betydligt dyrare ändå....

Rexxie sa...

...och då kunde ju PV ha fått en sån här:

http://www.evasunderklader.se/underklaeder-maen/elefantstring/

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, det hade nog inte räckt med silikonförbättringar .., det är säkert ingen lyftförmåga i dom där trådarna ,-)
Men nu är jag ju ingen som vill vara sexig och aldrig har varit det heller ,-)

ab sa...

FINNS det bekväma behåar? Har aldrig stött på någon. Lyckligt lottad på tuttfronten som man är har det inte heller behövts någon särskilt ofta, men nu - hm - börjar jag förstå hur den andra halvan har det, den med byst. Så vansinnigt obekvämt!

Elisabet. sa...

ab: jodå, den billiga jag har nu är precis lika skön som den dyra!

Evas blogg sa...

En skön BH är ett måste. Jag har hittat en modell som passar och köper ny en gång/år. 400 kr, det är ett rimligt pris. Men 800, då hade nog jag också baxnat.

Sven Teglund sa...

Här ska jag inte kommentera. Har ingen kunskap inom området. Tycker mest att låsen på baksidan är svår att få upp.

Elisabet. sa...

Eva: 400 är ändå acceptabelt ..., och så magnifik var inte den dyra .., vacker - jovisst -, men inte såååå elegant ,-)

Sven: jaså, du ser det som "lås" ,-)

Anonym sa...

Jag föredrar behå utan bygel och det har varit jättesvårt att hitta men sist jag skulle köpa hade de flera varianter. ellem