måndag 16 april 2012

Annorlunda vecka ...

Ungefär så här er pElles dagar ut.
Med eller utan husse i huset.



Idag reser pv till Norge på nån slags träff med andra lärare; det är ett EU-projekt som ska utvärderas och om jag säger som så .., så skuttade han väl inte direkt av glädje ur sängen.

Vad herrn i huset anser om dylika projekt .., nja, han är nog mer den typen som hellre ägnar sig åt mattelektioner än sånt här "spektakel", och rent allmänt brukar han knorra över att det är så mycket annat (läs: annat ovidkommande) som stjäl tid från undervisandet, ja, nu ingår ju även pr-jippon för att locka elever till respektive skola.

Sånt.

Nåväl, en tidig cykeltur med harry hanns med innan det var dags för avfärd ..., och nu är det bara matte, sigge nilsson, pElle och harry hemma resten av veckan, i alla fall tills på fredageftermiddag.

Att vara ensam hemma är inget som besvärar mig.

Under ett par års tid år var mina barns pappa stationerad på andra ställen än i Malå .., det var Gällivare och Lycksele och i början även Jakobsberg och Stockholm.

Det fick gå det med.
Och rara grannar har lovat hjälpa mig med harry så han får gå på promenad när matte är på jobbet.

Allt löser sig till det bästa.

Och solen flödar och idag slutar jag två och i morgon är jag - yipppie - ledig!


5 kommentarer:

Ulrika sa...

Synd att vi inte bor nära, då hade vi kunnat passa Harry. Åh så roligt han och Max skulle ha ihop. :-)

Christina sa...

Så bra att det ordnar sig så enkelt med Harrys promenader :-)
Toppen med så fina grannar!

Biggan sa...

Åh en sån sötnos pElle är! Han är så otroligt lik vår fd katt, Fjåsen, som blev 20 år ung!
...skönt att du är "självgående" Elisabet, synd om de som har svårt för ensamhet, jag menar den där korta lilla pausen man har från varandra---inte total ensamhet uj uj uj.
Ha det så bra. Kram Biggan som också är gift med en fd lärare..tror ja de...hade du trott nå´t annat?

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, du ..., det hade varit perfekt!
Christina: underbara grannar är det, som själva haft hund tidigare!
Biggan: ja, nu ligger jag här i sngfn med Harry på husses sida, pElle vid fotänden och ute haglar det!

Eva i Tyresö sa...

Tack grannen!
Bra att du klarar dig.
Konstigt att det är så mycket annat i skolan --annat än undervisning.
Jag var så trött på att vi aldrig fick ro att undervisa.....betyg info skolverket besök och PR för skolan

Det blir skönt när han kommer hem.