lördag 14 juli 2012

Dagens sommarpratare ...

Gårdagens program hann jag knappt med och jag var alldeles på tok för trött för att lyssna till reprisen.
Ett tappert försök gjordes vid sänggåendet .., men sömnen tog över.

Idag står en bagare för fiolerna.

Det här programmet ser jag fram emot!

Sébastien Boudet
En av surdegens främsta förespråkare i Sverige.
Utbildad konditor som efter flytten till Sverige började baka med surdeg i frustration över det tråkiga svenska brödet. Enligt denne franske bagarson är allt som behövs för det perfekta brödet: bra mjöl, vatten, havssalt – och kärlek.

Grundade bageriet Petite France, som tre år i rad utsågs till bästa café i Stockholm. Idag passionerad bakbloggare och ambassadör för det äkta brödet. Favoritbakverket är varken makroner eller croissanter utan en svensk klassiker: Le Kanelbulle.

– Surdegsbröd är mitt liv, mitt sätt att berätta min historia, vem jag är och vad jag älskar. Mitt Sommar ska bland annat handla om varför varje limpa jag bakar har sin egen själ.

Inga kommentarer: