lördag 29 september 2012

DBIV för Ann i Göteborg ....

Det bästa förra veckan var absolut Helsingborgstrippen. 
Den innehöll enbart trevligheter.

*Övernattade hos en gammal klasskompis och blev inbjuden på knytkalas med Janssons frestelse, öl och Gammeldansk och skånsk äpplekaka (som blev mitt bidrag). Mycket prat, många skratt och varm stämning långt in på småtimmarna.

* Kalvlever Anglais intogs hos ovannämnda klasskompis enligt tradition. Suveränt! Mycket prat och skratt till långt in på småtimmarna.
*Nätverkslunch på mysig restaurang, Madame Moustache (ett besök där kan varmt rekommenderas). Där träffade jag några företagare, som jag “känner” sedan tidigare via Facebook, och flera nya bekantskaper gjorde jag också. Det var roligt!
* Innan bussen gick hem igen till Göteborg hann jag med att gå in i finaste garnaffären “Tant Thea på Möllegränden (bara namnet!). Elisabeth, som har affären, hälsade mig med :

-Nämen, STORARTAT! Vad roligt att se dig igen!  och stoooor kram på det.

Man kan inte annat än bli glad av ett sånt bemötande. Vi har bara träffats en gång tidigare och det var på förra årets Stickstämma, men vi har bloggat ihop länge.

Jag gick runt i hennes fina butik och klappade garner och suckade och fastän jag (nästan) bestämt mig för att inte köpa nåt med mig hem, så blev det lite grand i alla fall. Det går inte att motstå fina garner i silke, merinoull, ullgarn från Lana Grossa, som bara finns hos Tant Thea i hela Sverige, bananfibergarn...och...och...och...

Det blev garn till minst 2 sjalar och ett roligt turkos garn som ser ut som rastaflätor.

OM ni inte varit hos Tant Thea och får tillfälle...gå in där eller läs hennes blogg och titta på hemsida. Hon skickar gärna beställningar också över hela landet.
Heja Tant Thea!!!

Naturligtvis kostade det mycket energi, men det var det sannerligen värt!
kram Ann




Inga kommentarer: