måndag 24 september 2012

DBIV för Monet i Frankrike ...

Här är en del av mitt Bästa I Veckan. 
 
Det kommer in olika svar på provtagningar som gjorts under en längre period. Det här kom i fredags och är svaret på min gastroskopi. Det är riktig fransk överkurs men beskedet är att allt ser normalt ut och att det inte finns tecken på en speciell magsårsbakterie som hade gjort att jag fått äta antibiotika. 
 
Sen gläder jag mig varje dag och stund framför datorn åt att min lilla krukväxt precis bredvid mig vänder sig mot fönsterljuset och har skickat ut en extra liten stängel med två små söta rosa blommor. Det är som en uppmaning åt mig själv också: Vänd dig mot ljuset, alltid ljuset!
 
Och vi har gott om det här i Provence.
I morse lite regn men nu är det blå himmel och strålande sol igen. Vettiga temperaturer dag som natt och luncher utomhus. Det kan bara inte bli bättre!
 

Inga kommentarer: