söndag 23 september 2012

DBIV för madame Turtlan i Värmland ....


I fredags kväll var det Kulturnatt här i staden.

Först lyssnade vi på när lillasyster spelade med sin grupp från Kulturskolan.
Ute i vimlet fanns storayster med sin estetiska gymnasieklass.
Då i väntan på lillasysters spelning läste vi igenom det digra programmet och sist så vände vi på bladet.

- Ja men titta här, det är öppet hus på Teatern och det är en konsert kl. 19. Ska vi gå?  

  
Visst så blev det och trots att vi kom i sista minuten så fick vi fina platser uppe på tredje raden med perfekt vy över scenen.
Där nere på scenen fanns hela Wermlands Operas Orkester som förr hade det vad jag tycker bättre namnet Värmlands Symfonietta.
De och fyra sångare bjöd på en helt underbar konsert med helt ljuvlig musik.

När "Han måste finnas" ur Kristina från Duvemåla dök upp så blev jag smått rörd.
Njöt i fulla drag när Cecilie Nerfont sjöng den så vackra låten. En tår var nära.

Det var så bra så bra och så härligt sitta där i vår fina gamla teater alldeles under den stora kristallkronan och höra den hela stora orkestern.

Tänk så bra att vi vände på bladet!
Helt oväntat fick vi njuta i fulla drag!

Det var så bra så det blir min Veckans Bästa!

Turtlan

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Här S L Ä P A R sig timmarna fram på nattjobbet.
Tyst och lugnt.... ops peppar peppar säger man då. Flera gånger om!

Hmmm så härlig musik det var då i fredags!

Ljuvligt om jag får citera någon.

Gäsp.....

Turtlan sa...

Nu går jag sova!
Wonderbar!