tisdag 25 september 2012

Morgon i landet Halland ...

Kommer ni ihåg postlåderaden där jag satte in vinnarnas namn, ja, i lotteriet?
Så här såg det ut för en stund sedan.
Hela tiden hörde jag småfågeltjatter .,. pilfinkar och blåmesar!

Och i fjol höstas eller vintras ..., då var ni redan ganska många som hade vunnit.

Stensjö är väl egentligen ett sommarstugeområde från början.
Tomterna är - i alla fall enligt mitt sätt att se det - stora och det är inte långt till havet, men just här är det utom synhåll.

Ett lugnt och stilla hav där i mitten ...
Äppelträdet dignar av frukt och precis som i fjol säger vi att .., nä, men nu får vi skärpa oss och gallra bland äpplena! Det här är vinteräpplen.
Nere vid grannens tomt .....

Den minnesgode läsaren kommer nog ihåg den lille Gransångaren som närapå drev mig till vansinne i somras - förlåååt du lille oskyldige fågel -!

I morse vid fyratiden låg jag vaken och kunde då lyssna till Rödhaken .., vilket påminde mig om natten ifjolhöstas, i Ystad, då en liten Rödhake sjöng nästan natten igenom!

Inga kommentarer: