tisdag 25 september 2012

Döda havet ...

Anders - familjens "ättapjött" - har tagit på sig dykardräkten och susat iväg under ytan.

Semester vid något korallrev utanför Australiens kust, kanske man tro?

Nix, pix.

Men ett dyk utanför Kullen i Skåne (!!) och med en en fotograferande instruktör vid sin sida.

Helt fantastiskt! tycker mamman.

Och fisken på den övre bilden, heter Skäggsimpa och det ska jag säga er, att aldrig i livet att jag hade förväntat mig att såna finns i havet inte långt härifrån!

(Om någon inte klickar på den rödfärgade länken, så togs bilderna av Jonatan Loman).

9 kommentarer:

Ulrika sa...

Men åå, den firren var hur fräsig och söt som helst. Och namnet sen! :-D

Läckra bilder!

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, men visst var den gullig och tänk .., så roligt om man råkar snava över en sån när man ska bada ,-)

NOT.

Ulrika sa...

Hahahaha! Well, eftersom jag aldrig badar behöver jag inte bekymra mig om den saken. ;-)

Skäggsimpa, det var nog det roligaste, sötaste ord/namn jag hört på länge. :-)

Ulrika sa...

Förresten, visst var det Kullens fyr vi besökte en gång?

Elisabet. sa...

Ulrika: jo, jag kunde väl tänka mig det ..,att den som inte badar tycker att den är JÄTTEgullig ,-)

Och jo, det var där vi var! Tänk, så vi bilade omkring! Tur att vi hade europaatlasen med oss ,-)

Ulrika sa...

Suupersöt! Haha ;-)

Ja himmel så roligt vi hade! :-D

Turtlan sa...

Kulkens fyr med omnejd är ett sv mina favoritställen i detta land! Fina minnen därifrån!

Jag har läst någon tio i topp lista över bästa dykställen i hela världen och på den listan var Kullen med! Likaså Lofoten. Så det är inte bara korallrev i tropiska hav som gäller för bästa dykningen tydligen.

För min egen del trots jag älskar att båda så skulle jag inte våga gå ner så där och dyka. Håller mig hellre till snorkling vid ytan i ett varmt hav!

Turtlan sa...

Ops... Kullens fyr ska det ju vara. Dessa telefoner...

Monet sa...

Men kolla, har den inte FÖTTER?? Har aldrig sett någon sån - jättefin bild faktiskt!