tisdag 20 november 2012

Det bästa delen i mitt jobb ...

... är att skriva skyltar!

I säkert tjugofem år har jag fått pyssla med pennor som heter Textus nr 5 och jag har - under tiden på Ica i Malå - stått uppe på en vinda nära taket och textat säkert tjugo skyltar per vecka och blivit kräksjuk av ångorna från färgen ..., nu är det en skylt i veckan, men vilken glädje den skänker mig, den där enda skylten!

Har man dessutom en chef som ger en fria händer, när det gäller vad som ska stå på skyltarna, är det ännu bättre. Det finns dom som absolut inte släpper den biten.

Nu ska jag ta mig kaffe och en lussekatt och sedan lägga in ett DBIV från Gunnel.


8 kommentarer:

SoF sa...

Fasiken va du är bra på detta Elisabet!
Jag är ill-grön av avund.. ;)

Så h i m l a snyggt!!!

Monica sa...

Kul och snyggt! Det kunde du väl få utöka och göra mer, hälsa chefen att så tycker vi här:-)

Kattis sa...

..., och jag tänker BRA pris på kalv! ;)

Elisabet. sa...

Sof: ,-)

Monica: nej, det räcker så här .., det är snyggare med enhetliga skyltar och man mår rätt illa när man har stått och fått i sig ångorna från färgen, så det är okej.

Kattis: ja, men det tog slut, kommer mera i morgon!

Monet sa...

Jag tycker också att du är helproffs på detta. Sällan man ser så snyggt textade skyltar!

Elisabet. sa...

Monet: äntligen ... har paketet gått iväg! Det lilla luggslitna fåret fick följa med, trots att det sett sina bästa dagar - som inte blev många -.

Ditt paket tog bara tre dagar på sig hit! Fantastiskt.

Elisabet. sa...

Och precis nu kommer jag på att jag har betalat, men inte satt på frimärken för utrikes brev (stort grönt), så nu är risken att du får lösa ut det! Då skickar jag pengar till dig! Jag skrev för ovanlighetens skull inte ens avsändare!!

Turtlan sa...

När jag sommarjobbade på affär på 80 talet så fick jag också lära mig texta såna skyltar. Nja, inte lika fina men lära mig lite tekniken med såna pennor.
Kan inte påstå det blev värst bra men kul var det!