måndag 19 november 2012

"Mera post!" sa brevbäraren och log ....

I strååålande höstsol (ja, för vinter är det i alla fall inte ..) hämtar jag posten och där ligger ett stort vitt kuvert med avsändare från Frankrike och då anar man.

Jodå.

Det är den rara Monet som har skickat priser till lotteriet .., en liten vacker blomprydd "kudde", broderad av hennes mamma i Skåne .., en tvål med monogram (nu mossfolk .., det är M som gäller ...) och så är där ett vykort med motiv av Helene Schjerfbeck, "min favorit alla kategorier", skriver Monet.

Jag stod en bra stund och funderade över åt vilket håll kortet skulle vara .., det enda jag fick det till var att det liknade en hortensia.  Det var det också. "Hortensia, 1915. Olja och tempera på duk), står det på kortets baksida.

Hela tiden medan jag försökte ta bilden, stod harry intill och nooooosade.
På tvålen, tänkte jag?

Sen gick jag in hit och satte minneskortet i kortläsaren och på den lilla tiden hade han norpat kudden och lyckats smutsa ner den och nu ska jag tvätta den och göra den fin och så tar jag dig på orden Monet och behåller den själv - den får bli ett monet-minne - och så ska den få hänga här inne i rummet med dom vita spetsgardinerna!  T a c k!

Nu hade jag ju redan utlovat den nya boken som förstapris, men då får den vackra tvålen med M-et på, bli tröstpris.

T a c k   snälla Monica!

6 kommentarer:

Evas blogg sa...

Och snart kommer det post från Jämtland :)

Mian sa...

Vilken underbar kudde - det klart att du ska behålla den själv!
Ett härligt paket från Monet.

Elisabet. sa...

Eva: ååå, så spännande!

Mian: det är en pyttepytteliten "kudde", ungefär som en sån här som fylls med lavendel! Underbart fin!

Rexxie sa...

Men Darling E: tror du inte att Mian förstår storleken på kudden genom att titta på bilden och att jämföra det med storleken på Harry???

:-)

Elisabet. sa...

Rexxie: jo, det kanske hon gjorde, men om man bara tvärtittar, så kanske man inte tänker på det ,-)

Mian sa...

Först tvärtittade jag och sen såg jag.
Storleken har ingen betydelse :-) Den lilla kudden är ljuvlig!