lördag 24 november 2012

Upphittat ...

När jag får den här listan av min arbetskamrat Johanna (hon smaaajlar när hon räcker mig den .., förstår att jag blir glad ..), har jag en annan kund i kassan och jag förklarar att jag samlar på listor och visar honom den .., ja, men ååå, den är ju så helt underbar!

"Att ni inte ramar in dem och har dem i affären .., det skulle vara hur kul som helst!" säger kunden.

Vilken härlig idé!

Det här tror jag är en manlig kund.
Absolut.
Matportioner .. jaha, färdigmat.
Kanske änkeman?

Och varför tror jag att den här listan är skriven av en kvinna?
Kanske det där sista ..."1 vetelängd med lite gott-i" .., eller att chokladen ska vara 70-procentig?

5 kommentarer:

Kattis sa...

Nog vore det läckert, med en fondvägg av sådana listor i affären! :)

mossfolk sa...

Det var ju en jättebra idé!

Och den sista listan är skriven av en lista, men det är mannen som handlat. Jag tänker på alla förtydliganden. Som... (kex) efter Digestive. Eller just 6 mörkröda äpplen.

Steel City Anna sa...

Haha, så tänkte jag också. Typiska instruktioner till det manliga släktet.

Steel City Anna sa...

Eller så är det en lista skriven av en äldre dam till någon ung människa i hemtjänsten :)

Monica sa...

Ja varför inte göra en vägg med dem i affären, skulle bli kul, kunderna står och smygläser sina listor där sen:-).

Och när du ändå håller på tycker jag att du ska ge ut din mammas brev i bokform, fylla på med foton och dina egna minnen. Det är fantastiska berättelser alltihop. Ring Bonniers eller Bromberg på en gång och skicka "smakprov".