söndag 30 december 2012

Dagens fönster ...


Ära vare lovad den som uppfann gps-funktionen!

Att ta sig från hangaren där crossfittävlingarna pågick, till en viss gata på Limhamn, det blev lätt som en plätt tack vare mobilens navigator.

Visserligen lät den kvinnliga rösten aningen irriterad när vi inte lydde order, utan plötsligt svängde in på Lidls parkering (inköp av hundmat).


 "Gör en legal u-sväng!" upprepade hon och vi började skratta och sa att snart får vi uppläxning på riktigt!

På väg tillbaka till tävlingarna, meddelade pv att vi han skulle använda sig av sin "inre gps".

Om jag säger som så ..., nja, jag säger väl inget alls.

Det är nog bäst.

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Å kära M startar sin gps när vi ska åka till hans bror i Linköping.... Den vägen har han kört massor av gånger så jag brukar undra varför? Han kanske gillar att höra den norska damen som pratar tänker jag. Han kör nämligen sällann den svensktalande varianten.

Jag tycker det är bra mycket roligare med en karta! Men visst, gps är en underbar hjälpreda när man kör okända vägar... vilket Linköpingsvägen inte är :-)

Elisabet. sa...

Turtlan: vi har inte använt gps:en sedan vi skulle titta in hos Bloggblad och då hamnade på ett industriområde "ni har nått målet", sa gps-damen och jag hade förstås knappat in fel nånstans ,-)

Men nu, nu visste vi inte riktigt ..., och då var den KANON! Det är mycket trafik i Malmö ( om man jämför med Stensjö) och det var helt perfekt.

På hemvägen fick den strama prat-damen vila.