söndag 30 december 2012

DBFV för Turtlan från Värmeland du sköna ...

Mitt bidrag:


Härom kvällen bytte vi julklappar hos bästa kompis B med kids H på 11 år och E på 8 år. Två godingar som nu börjar bli stora.

Det som blev ett härligt minne var deras miner när de öppnat varsin julklapp från mig men satt där något besvikna fast de ville inte visa mig det....
Det syntes så väl men eftersom de nu blivit ganska stora så fann de sig båda på något sätt.... Ville väl inte göra mig ledsen....?
Den ena hade en strumpkartong i handen och den andra en kartong där det varit ett underställ i båda från Newbody om det är bekant.

- Sju par strumpor är ju alltid bra att ha
....sa H något tveksamt positivt.
- Ett svart underställ... jag har ju sånt förut men.... tack ändå..... sa E.

Där satt de och höll i sina kartonger och visste inte riktigt vad de skulle göra.

Deras snälla moder satt också fundersam...
- I storlek XL
sa hon fundersamt angående understället.

Jag var tyst en stund och väntade lite på vad som skulle hända härnäst men till slut sa jag:

- Men hörrni öppna kartongerna då så klart.
- Öppna....?
- Ja ni ska öppna dem!

Då utbrast ett härligt skratt och i kartongerna fanns istället varsin påse Tomteskum och en 20 Eurosedel till deras solresa snart.

Ja se ungar!

// Turtlan

1 kommentar:

Cecilia N sa...

Newbody-grejerna är jättebra. Rekommenderar att handla av dem. (Delvis för att idrottsklubben eller vem det är som säljer får del av pengarna, men till stor del för att produkterna är bra.)