söndag 30 december 2012

Spridda skurar från året som gått ...

Januari. 
Vi eldar upp den eländiga ensillagebalen som rådjuren aldrig brydde sig om.
Vilken lättnad när den äntligen var försvunnen!



Februari
Hittar jag detta på nätet och blir lycklig.

Mars. 
Det börjar kännas som vår.
Jag kör moped till jobbet i Haverdal.


April.
Då läser jag om pv:s brorson Hannes i Sydsvenskan.

Maj. 
Bygger pv - med hjälp av Pythagoras sats -, en jordgubbspyramid. 

Juni
Förminskar jag en bild som Guy har skickat och han blir aningen putt.
Jag gör aldrig om det.

Juli.
Gothia Cup i Göteborg.
Vi tar bilen och kör dom tolv milen dit .., och i en paus kommer min före detta svåger Leif på besök och han och harry pratar lite med varandra.
"Du och jag harry ...."-
Augusti. 
Blir det restaurangbesök i Malmlö och jag ser likheter mellan Anders och min morfar, den mörkhårige unge mannen, tvåa från vänster i den översta raden.
Ja, jag vet.
Jag har sagt det förut.

September.
Då reser jag tillsammans med barnbarnet Emma, 15 år, till London.
Underbara dagar.
När vi besöker marknaden på Portobello Road, träffar vi Bernadine och frågar efter vägen.
Emma tycker att mormor är pinsam som pratar med främmande människor och står en bit därifrån och väntar.


Oktober.
Får jag mitt livs första fortkörningsböter.
Tvåtusenfyrahundra.

  
November
Hör jag allt som oftast hur pv sitter vid pianot och övar sig inför adventskonserten.


December.
Ler jag åt detta. 

Till sist vill jag bara säga så här: Ett Riktigt Gott Nytt År till er alla och tack för alla bloggbidrag under året som gått .., för hundratals fönsterbilder .., för DBIV som blev DBFV och för Här-och-nu-bilder .., för spontana och planerade besök som såååå värmde hjärtat ..,  och kommentarer och hälsningar och diverse inhopp som Notarius Publicus, ja, alltihopa!

Ni är bara så underbara!

Elisabet


 

 

 
















14 kommentarer:

SoF sa...

Å du är underbarast! :) ♥

Önskar dig ett riktigt bra 2013 Elisabet!
Å hälsa pv från oss också.

Tankevågor sa...

Och jag instämmer med SoF att det är du som är underbarast av oss alla! :-)
TACK för ett mysigt bloggår och vad roligt det var att få höra din röst i telefon och inte bara på film!!

Varm kram från Lisbeth som önskar er alla i gula huset ett Gott Nytt År!

mossfolk sa...

Ja, jag säger också TACK för året som gått!!! (nu undrar jag just bara vad ni sysslade med i juli ;)

Stor kram och ett riktigt Gott Nytt År önskar vi er i det gula huset på kullen i landet Halland!

Bert Bodin sa...

Gott Nytt År !

Elisabet. sa...

SoF: tack detsamma!! Och välkommen åter!!

Tankevågor: och tänk, att du lät precis som Anne i Mantorp .., så rar, så rar!

mossfolk: tack! Det blev brått att leta bland juli-inläggen ,-) Hälsa maken med det fina namnet!

Bert: Detsamma till er och var rädda om er när ni går hem på kvällarna och tänk, i morgon stänger vi redan klockan 18.00 ,-)

Bloggblad sa...

Jätteroligt att se! Men ojojojoj vad klockan har blivit mycket. Nu ska jag se till att inte drömma om älgen som vi missade med nån meter ikväll... Tur att den inte stannade upp, för det var glashalt så vi kanade så där urläskigt...

Mian sa...

Gott slut och Gott Nytt År på er alla i det gula huset på kullen!
från mig och Jan

Guy sa...

Oj då!
Satte jag såna spår att det kom med i årskrönikan :-)

Gott Nytt År önskar jag er från ett svalt och skönt Thailand.

cruella sa...

Tack för din värme och energi, Elisabet, alltid! Gott nytt år!

Elisabet. sa...

Bloggblad: så var jag trött nu på morgonen också .., vaknade till ljudet av hällregn! Och tur att ni missade älgen .., det är min största fasa nästan, när vi är ute och kör bil i mörker!

Mian: vi hoppas få se er här i sommar! Hälsa Jan!

Guy: ja, du förstår .., det är terapi som gäller efter detta ,-)
Men du noterade väl vilken av bilderna som kom med i resumén ....

cruella: Detsamma till dig, du vinterbaderska med så fina bilder!

Jessica sa...

Gott nytt år Elisabet och tack för all glädje du delar med dig på din blogg!

Många kramar från ICA-Jessica i Västerås :)

Elisabet. sa...

Jessica: och så glad jag är för din skull .., att livet verkar så på ..., rätt köl nu!
Hälsa Icavännerna!

Monica i Lysekil sa...

Ett stort tack för 2012 och allt jag fått läsa/deltagit i på din blogg! Och tack för delande av närhet, känslor, engagemang, intressant information och mycket glädje, tacksamhet och fantastiskt fina bilder!
Med önskan om ett riktigt Gott Nytt År till er alla i det gula huset på kullen i landet Halland!
- och alla andra som läser här!
Varma hälsningar från Monica i Lysekil.

Elisabet. sa...

Monica: och tack själv för många fina fönsterbidrag; mest av allt kommer jag ihåg den lilla katten du mötte ,-)