lördag 5 januari 2013


Första gången för mig ....

Ja, sååå många gånger som jag har tänkt vara med i EFIT (Ett Foto i Timmen) och jag hade garanterat glömt det, om inte mossfolk sms:at nu på morgonen! Tack!

Andra, som har bättre minne, hittar du här. 


Vid kvart över åtta har pv rastat harry och nu är det dags att få fyr i kaminen.
En grad varmt ute .., på köksbordet sitter två katter och väntar på frukost.


Vid niotiden läser pv dagstidningen.
På sidan 11 får vi veta att en arbetsgrupp inom Centerpartiet föreslår rätt till månggifte, samt fri invandring.
SD gnuggar nog händerna av förtjusning.

 
Vid tiotiden hör jag hur pv duschar i badrummet.
Han tar lååång tid på sig.
Själv duschar jag alltid jättesnabbt.


Vid elvasnåret vattnar jag blommorna och konstaterar att den åtta år gamla orkidén snart börjar att blomma. Som ett litet mirakel är det. Och nu bär det av till Småland och då återstår det att se hur det är ställt med internetuppkopplingen i det lilla röda Pettsonhuset någon mil från Ljungby.






Nej, det fungerar inte för mig att lägga in bilder från smålänningens dator.
Jag kommer helt enkelt inte åt dem ...., varför vet jag inte?
Det får bli en sammanfattning i morgon när vi kommit hem



24 kommentarer:

Vonkis sa...

Kul att du är med och efit:ar :-)

Elisabet. sa...

Vonkis: ja, men du må tro att jag hur många gånger som helst tänkt Tanken ..,men glömt bort det.

Å andra sidan har jag ju så många inlägg per dag, så det blir nästan som Efit ,-))

Mian sa...

Kan man lägga in bilderna i efterhand? Det blir lite tristare kanske?
Är sugen på att vara med nån gång, men jag är nästan enbart utomhus/utanför bostaden på mina lediga dagar och vill inte åka hem för att lägga in bilder och fylla på inlägget (det är för knöligt att göra från mobilen).
Idag ska jag iaf följa din dag Elisabet - ha den skön lördag!

Elisabet. sa...

Mian: ja, så måste jag göra, för vi åker till Småland idag och jag vet inte hur internetuppkopplingen är därifrån? Lite dumt av mig att hoppa på en sån helg, men ..., ja, jag får göra ett försök.

mossfolk sa...

Kul att du är med! Och ÅH så mysigt med kamin!

Mian; Det är klart att man kan! Jag lägger ofta in bilderna först på kvällen (om det inte är dagar som idag när vi faktiskt inte planerar annat än att vara just hemma).

Micke sa...

Det var väl ändå på tiden du kom igång med det här ;)



Mian: Det är bara lägga upp bilderna när det passar. Men brukar ju vara så man får lite mer besök om man gör det på "rätt" dag då folk kollar mer då.

annannan sa...

_PÅ_ köksbordet? Är det ingen ordning hemma hos er?

kattattan får bara vara på skrivbordet (där hon å andra sidan åtnjuter egen filt från Svensk Hemslöjd!)

Elisabet. sa...

mian: jag ÄLSKAR kaminen, men vill inte ha så varmt som pv trivs med. I morse var de knappt sjutton grader i köket .., det var jag helt nöjd med ,-)

Micke: det får bli som en test, det här. Hoppas kunna överföra bilder från Småland.

annannan:du ska inte TRO att vi låter dem vara där (ja, ibland då ,-), när jag kom in i köket satt dom där helt lugna ,-)

Cecilia N sa...

Hm. Är det pv som är med i efit eller du? ;-)

Elisabet. sa...

Cecilia N: ja, jag tar aldrig kort av mig själv, så det blir omgivningen förstås ,-)

Elisabet. sa...

Cecilia N: det heter ju "Ett foto i timmen", inte ett foto av mig i timmen ,-)

Ulrika sa...

Jaaa vad ROLIGT att du är med!!!

Bert Bodin sa...

Visst vet du att det finns en Blogger-app till mobilen?

Bra, när man inte har dator i närheten. Och bättre än att mejla sina inlägg till Blogger (som jag gjort tidigare).

Vet inte vad du har för telefon. Men om du har en android hämtar du som vanligt appen på Google Play.

Appen har haft en del barnsjukdomar, som verkar justerade.

Kattis sa...

Kul! :)

Här tar mannen också otroligt god tid på sig i duschen. Tänker inte det minsta på vår miljö! ;)

Ulrika sa...

Damen är smart och har en ajfååån, Bert. ;-)

Elisabet - det finns app att hämta i Appstore. Gratis, skulle jag tro.

Elisabet. sa...

Ulrika: fast så smart att jag får in inlägget här, det är jag inte ,-)
Det blev ett eget. Får rätta till det sen. Men appen laddade jag ner bums och set funkade ju jättebra!

Bert Bodin sa...

Ulrika: Ajfåån!? Ajfan! Jag trodde hon var proffs.

fotobrus.se sa...

Ganska skoj med EFIT, men jag skulle nog bara känns mig stressad :-)

Eva sa...

Tittar in på din dag.

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din EFIT-dag.

Maria sa...

Spännande att se i alla fall en del av din dag. Orkidéer är för underbara. Hade några jag nästan gav upp hoppet om för nåt år sedan och så hipps vipps blommar dem igen. Om och om igen.

Elisabet. sa...

Till er alla: ja, nån Efit-fortsättningen blev det inte .., jag ville inte hatta och göra nya inlägg hela tiden, utan att kunna länka till Mickes sida.

Det får bli nästa gång ,-)

Tack ändå ni som tittade in, för att sedan bara hitta några få bilder!

Helen sa...

Tittar på din dag, tittar in senare ... Orkideér är överlevare.. :)

Elisabet. sa...

Helen: ja, sannerligen!! Och jag har aldrig tyckt om dem förut!