tisdag 1 januari 2013

Dagens fönster ...


... fångades i somras, då, när löven var gröna och koltrasten ännu flöjtade.

Nu är det nytt år.

På nyårsaftonens kväll somnar vi tidigare än vi tänkt oss, men vaknar av raketer och smällar och redan vid sänggåendet ställde jag fönstret på glänt .., nu hörs smällarna tydligt och harry blir orolig och sätter sig upp i sängen och darrrrrrar lite.

"Det är ingen fara harry .., det är bara några raketer ...", säger pv.

Man kan ju tänka på hur det ska vara för människor och djur i Syrien .., där explosionerna betyder nånting helt annat.

Men det gör jag inte just då - tänker på Syrien, menar jag - , utan somnar om och vaknar tidigt på morgonen och ligger i nån slags halvdvala och lyssnar till Filosofiska Rummet i P1 och prat om godhet. Stefan Einhorn, Ann Heberlein och några till är det.

Väldigt intressant.

Och nu är det frukostdags, denna den första dagen på det nya året och om en timme prick ska jag åka till jobbet för arbete till sex ikväll.

I morgon stundar  l e d i g   dag.

3 kommentarer:

Guy sa...

Du är väl värd, inte bara en, utan flera lediga dagar!

Cecilia N sa...

Gott Nytt År!
Jag tänkte också på krigsraketer igårkväll. Det var nåt som tjöt när det for fram så jag duckade inne i soffan.

Jag började årets första dag (efter några timmars sömn) med en 6 timmar lång mockningssejour. Många kärror blev det.
Och jag blev trött!

Elisabet. sa...

Guy: jag brukar tänka på kvinnorna i Indien som arbetar fjorton timmar per dag och sju dagar i veckan. Då förbleknar allt. Och jag har ju inte haft fulla dagar .., men trött är jag ändå ,-)

Cecilia N: sex timmars mockande .., jo, då kan jag ana att man blir mör ....!