torsdag 3 januari 2013

Medan OS-krönikan pågår ...

... spelar vi quizzkampen - frågesport på nätet - mot Rexxie.
  
Pv och Rexxie spelar oerhört jämnt .., det skiljer nästan ingenting och det är inte många fel dom har på en omgång och när jag ikväll - i den enda matchen - lyckas spela oavgjort mot västeråsmannen med endast en njure, ringer jag upp och säger att nu blir det ingen fler match mot mig, jag vill ha självkänslan i behåll, tack och adjö.

Om ni visste så snäll han alltid låter, denne Rexxie!

Det är precis vad jag säger till pv när jag klickat på "lägg-på-luren".

Nu spelar dom båda herrarna mot varandra.

"Fem - fem efter två ronder!" ropar pv just nu

Och medan jag skriver detta .., hojtar pv (lite skrattande): "Sju - sju!"


2 kommentarer:

Ulrika sa...

Quizzkampen är sååå kul! Marcus och jag spelar mot varandra hela tiden. Och vi spelar fortfarande WordFeud också. Det enda som gäller att klå den andra, haha. :-)

Elisabet. sa...

Ulrika: nu är det ju så att pv har ingen Iphone, så han får låna min - om han är snäll - ,-)

Annars skulle jag nog få pisk allt som oftast.