torsdag 11 april 2013

Det bästa för Mattias från Halmstad ...

"Ja, det är ju viktigt att du får med saxen ...", säger han filurigt leende.

"Mattias .., vad är ditt bästa .. , vad har gjort dig mest varm i hjärtat den senaste tiden .., ja, förra veckan eller den här ...?" säger jag till arbetskamraten, då, när det är fikadags, så där vid tiotiden.

Nej, han kommer inte på nånting så där på en gång.

"Nja, jag måste tänka  e f t e r!" säger han.

Och han tänker och tänker.

När klockan närmar sig halv två och vi har stått och pratat kassörskeutbildning och träningstillfällen och jag fått veta att jag ska vara mejeriansvarig under tre veckor i sommar .., då kommer han på nåt!

"Jo, men förra helgen var vi på Bulls uteservering och kalasade på deras goda räkmackor och sen var det livemusik på hotell Mårtensson, jo, det var nog det bästa ...", säger Mattias.

Om den mannen kan man säga att han är Skorpion, mellanbror .., husse till labradoren Elvis och så har han höger tumme upp. 

På den där skalan mellan 1 - 10, om hur bra Mattias trivs med tillvaron just för tillfället, säger han - utan att tveka - "nio!".

"Oj, då!" säger jag.




Inga kommentarer: