fredag 12 april 2013

Med posten kom ....


... ett paket från Hemtex!

Och i paketet fanns två somriga dukar (den på bilden är den ena och det slår mig att vi i mitten av 70-talet hade en liknande kökstapet - mönstret alltså, men med grön bottenfärg -, när vi bodde i Kungsängen ...), samt gardiner till Gunnars rum.

Det blev inga blommiga ...., utan vita, i spets.

Ja, så illa är det. 
Vita-Gardinlagen finns nu även representerad i det gula huset och lätt som en plätt skulle jag - åtminstone gardinmässigt -, anpassa mig till såväl Irland, England som Tyskland!


I botten på Hemtexpåsen upptäckte jag - mer av en slump -, tre kola!
Oj.
Sånt gillar jag.

För övrigt har jag sett en liten mus (nu du Eva i Tyresö .., nu kan det bli mus-nytt även här!) springa fram och åter från takboxen som pv lämnat på gräsmattan ..., ja, den har kanske hyrt lägenhet där under ..., och så har jag planterat de allra mest ljufvliga små penséer i olika blå nyanser .., tänk, om dom blir lika frodiga som fjolårets, då blir det till att njuta!

Det där högtrycket som det talades om .., det ser vi inte röken av.

1 kommentar:

annannan sa...

Haha.

Jag undrar jag om det är en officiell hemtexpolicy eller det är en anställd som har bestämt sig för ett nyttigare liv utan innehållet i påskägget?