fredag 12 april 2013


Det som värmde våra hjärtan ....


Jo, det var Eva i Tyresö som berättade om barnbarnet Erik som praktiserat i en kajakaffär och som pricken över i, sedan fått testa en ny kajakmodell!  Tala om glädje!

Teckning av segelkamraten Erik.

Det var samme Erik som i fjolsomras var med om ett riktigt äventyr till havs, tillsammans med pv.
En liten båt .., hårda vindar och mormor Eva på klipphällen .., förfärligt ängslig!


Min Duracell-energiska-kusin Barbro - mellansystern - hade nu äntligen kommit till skott och skulle färdigställa dom hemvävda gardinerna, vilka påbörjades 2009 när Barbro vikarierade i Vilhelmina.


Hedgrenskan i Skåne hade hjälpt Den Lilla Familjen med att mocka och göra fint i hästarnas vindskydd. Bilden som hon tagit, väckte stor beundran.


I Göteborg hade den storartade (och modiga) Ann låtit tatuera in en haj på sin underarm!
Att sen vissa ..., hade svårt att uppfatta bekgynnelsesbokstäverna i sönernas namn, ja, bland krumelurerna, det är ju en annan historia.


Till slut fick vi trögfattade en mer åskådlig bild.
Jahaaaaa, ja! På det viset.
Tack Ann!
 

Så här skriver Anne i Mantorp om sin glädje:
"Här kommer det bästa i veckan för mig, som var när jag pumpade vårluft i min klumpiga cykel och
stack ut på byn och uträttade några ärenden. 

I morgon blir det ny cykeltur och då lite utanför byn för att handla. Det är ju inte riktigt klokt att man
har placerat enda affären här i Mantorp 1 kilometer utanför byn. Nu när det är så mycket miljötänk
har jag lite svårt att förstå att man helt krasst räknar med att byborna ska ta bilen till mataffären. För att inte tala om oss som inte äger en bil eller körkort och har det bekymmersamt med att få till det med handlingen.Ja, det var lite gnäll från Mantorp där det också planeras för fullt för systerbesök från Amerika som blir i slutet på April. Hur kul som helst ska det bli."



Ingela i Ystad, hon har minsann firat sin fyrtioårsdag och bytt till sommardäck på bilen!
Glädje! Glädje!


I Jämtland, närmare bestämt i Trillevallen, har biodlaren - tillika hönsfarmaren - Gunnar ..., övat sig inför Skutskjutet i Åre, där han, med berått mod, ska kasta sig utför pisten i våldsam fart!
Tänk, om vi får se honom i Sportspegeln!

Utsikten från Barbros nuvarande arbetsplats.

Barbro i Uppsala skriver så här:

"Efter att i några år haft ett helstressigt jobb där jag nästan trott att jag skulle ramla död ner över tangentbordet så har jag bytt arbetsplats trots att jag innerst inne älskade jobbet.
Rätt skönt att ta det beslutet.
Det känns helt ok men jag måste lära mig att det lugnt.
Jag vill kunna göra annat än bara jobba,äta och sova och så blir det nu, HELT UNDERBART!!"

Och i Portugal sitter annannan och i landet Halland en annan madame .., och undrar vad Barbro NU arbetar med.

Tillsammansglädje. Här i form av svalor i Stensjö.

I Värmland bor Turtlan och hennes glädje handlade om besöket hos kompisen B .., om prat vid köksbordet .., och om en nybakad kladdkaka.


Monet i södra Frankrike, skriver så här:

"Det bästa är vår helt fantastiska lilla trädgård där häckens blodröda knoppar blandar sig med de gröna färgerna från alla andra växter.
Det är en daglig njutning och en källa till förundrad lycka: tänk att vi får ha det så här!"


Ulrika i Västmanland skrev inte en bokstav.
Det behövdes inte.
Bilderna sa precis allt.


I Halmstad bor Mattias, som är min arbetskamrat.
Efter väldigt långt funderande .., kom han på vad som var det bästa.
Jo, det var besöket på Bulls uteservering och senare på kvällen, live-musik nånstans i stan.
Det var det bästa!


Mitt eget bästa, det handlade nog om romansallatfröna som nu blivit små, späda blad!
Vilken glädje!
Jordnära-glädje!

Finns det nu någon fler som vill vara med .., - ellem, jag väntar på ditt bidrag, du som tyckte att Eva Frösöns vinstbok såg intressant ut -, så är det bara att mejla till bisse151@gmail.com, så får du vara med och dela din glädje med alla andra!


Här är boken/vinsten,  lägg därtill ett hääärligt målat kort från samma Eva.
Det är vy över Östersund.

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Det är så roligt att läsa om andras glädjestunder - jag blir glad av det.

Vad som var mitt eget bästa den här veckan, har nog alla mina bloggläsare förstått. Nu njuter jag av vardagen är tillbaka - jag blir trött av att ha så himla roligt ... inte klokt. Glad men trött.