tisdag 30 juli 2013

Glädje ...


Idag var det födelsedagsfirande på jobbet.
Johanna - denna klippa i kassan - fyllde år och bjöd på en alldeles omåttligt god kolakaka!


Mera glädje!
Underbare och alltid så vänlige och omtänksamme Fredrik som jag arbetade tillsammans med på Ica Supermarket i Ystad, tittar förbi - bara så där i förbifarten -.
Numera arbetar Fredrik på Hemköp i Lund och ska bli pappa i november.
Alltid lugn och trygg var han .., och det säger mycket om honom att när vi nu stod där och surrade på lagret, så kom en krumryggig liten tant och skulle låna kundtoaletten.
Det tog två sekunder, så hade Fredrik flyttat på palltrucken där bakom honom .., så inte tanten skulle snava.
Och vet ni hur glad man blir när en knappt trettioårig ung man med sin rara fästmö kommer och tittar förbi - utan att handla -, bara för att hälsa på!! 
Mest hela tiden hem loooog jag.


Och sist av allt .., det här (bilden) var den där hemska dagen, eller någon annan förfärlig mejeridag.
Arlachauffören, han kommer minsann ihåg min fasa när jag såg leveransen och småpratar alltid så glatt när han kommer.
Och när jag då sitter i fikarummet och njuter av kolakakan .., kommer han smajlande förbi dörren och hojtar "hej gullet, idag är det precis lagom mycket i leveransen!"
Sånt blir jag glad av.
Vanlig vänlighet.
Snällord sagda med glimten i ögat!

Och nu är jag hemma och ska få pasta med köttfärssås till middag.
Det kan man också bli glad för.

Ps. Sen somnade jag rakt av ute på en madrass på altanen. Jag undrar när i mitt liv jag någonsin har känt mig så slut på, som nu? Ds.

1 kommentar:

Eva i Tyresö sa...

Lagom vänlighet är mera vanlig i Haverdal än i Tyresö.
Här har jag velat hälsa många gånger på folk jag möter men inte!!!!De vänder bort huvudet och ser inte glada och vänliga ut alls.
Det känns som en liten örfil för mig.