söndag 28 juli 2013

Grattis Bettankax ...! 


Idag är det födelsedag för världens finaste Bettankax!
Min namne; men med ett h på slutet.
Ett knappt halvår äldre än övertecknad.
På bilden sitter hon i det som en gång var min lägenhet i Ystad .., ja, hon håller ett litet öga på herr och fru Prickigt Djur, vilka nu bor i landet Halland.


Bettankax är inte bara vacker som en dag (påminner om Lill Lindfors) .., hon har humor också!
Det är det bästa av allt.
Och hon är omtänksam .. , plötsligt kom med posten Anton Berg - choklad, som är det bästa jag vet!
Och när jag skulle få min knäprotes, hade jag det allra vänligaste röstmeddelande i min mobil, från just Bettankax.


London för ett par år sedan.
Jag hade slagit mig ner vid ett utecafé och satt där och kände mig lycklig; men ville dela den där glädjen med någon.
Då ringde jag till Bettankax.

Sånt kommer man ihåg.

Här kommer nu en stor grattiskram från madamen i landet Halland!

1 kommentar:

bettankax sa...

Så glad jag blir när jag läser dina rader. Fina minnen vi delar. Idag när vi satt på Stortorget berättade jag om när du och jag, innan bion, satt och mumsade och njöt.
Jag har haft en fin dag. Precis en sån dag jag önskade.
Ikväll när vi åt en god middag på Lilla Torg i Malmö, är både Linda och jag så gott som säkra på att ättapjötten din, kom promenerande över torget. Jättefin kille, men det vet du ju:)
KRAMAR!