lördag 3 augusti 2013

Följande är med i dragningen ...

Brickan, som först kom från Kattis och sedan inköptes i flera ex.

Från Östergötland skriver Anne så här:

"I söndags på eftermiddagen ringde min telefon och en av tjejerna i mitt gäng är i luren.
Hon är fikasugen och undrar om jag är hemma och kan sätta på pannan och så glad
jag blir, för när man flyttat långt från sina rötter är det inte särskilt vanligt med spontan-
besök precis. Så härligt att få ses och krama om varandra och prata en stund över en
kopp kaffe. Det var mer än ett år sedan vi sågs sist.
 
Fina brickan som jag vann i förra dragningen är i flitigt bruk ber jag att få meddela.
 
Kram på er i landet Halland.
 
Anne i Mantorp".


Fler som är med.
Monet, t.ex, som deltagit i en målarkurs (med efterföljande vernissage) på Blidö i Stockholms skärgård.
Bilden - som är från 1974 - visar Monicas tre barn som finns på ett litet, litet fotografi och det är detta som nu har målats av.

Tänk, vilka gåvor ni bloggvänner har utrustats med!



Värmländska Turtlan berättade om de vackra kvällarna när hon och M var ute på kanaltur med båten.


Födelsedagsbarnet Eva på Frösön vittnade om glädjen, ja, rent av lyckan .., som kom i samband med den så väldigt efterlängtade värmen!
"Livet blir med ens så enkelt! Vi packar bilen och åker på utflykter!" skriver Eva.


Barbro i Uppsala var över sig av glädje .., hon hade fått testa på detta med vattenskoter och visste nu vad hon önskade sig i 60-årspresent!


Så här berättar Eva i Tyresö (men just nu i Halland) om sin glädje: 
"Så fint på Sven-Harrys konstmuseum!!!
 Vid Vasaparken i Stockholm har den rike byggmästaren Sven-Harry byggt ett fint "guld"hus med museum
där hans konst finns.  150 milj.
 Han har samlat hela livet och hängt konsten i sin herrgård på väl valda ställen.
När han nu byggt ett museum vill han att tavlorna ska visas på sina vanliga platser i rummen.
Därför har han gjort en kopia av flera rum i herrgården och hängt tavlorna på precis rätt ställen.
Mattorna stolarna byråerna allt står som i herrgården.t.o.m. ytterväggen.
Konsten var fantastisk...Scherfbeck Josephsson Hill Strindberg Berg Munch  ja oj så fint.
Utsökta vackra tavlor som vi nästan aldrig sett.
Och mycket vackra rum!
Våra radhus är byggda av denne man som nu är 82 år och i livet."


Om lilla Virka som inte längre är i livet, berättade Ulrika så fint.
Ja, och om den oändliga tacksamheten över Marcus som utan att tveka tog den skadade och döende lilla katten i sin famn och lät henne somna in där.


I Göteborg bor den STORARTADE Ann.
Hennes glädje handlade om lyckan i att ha hittat en provprenumeration på DN för en billig peng och på det viset har nu Ann två morgontidningar! 
Det är glädje det!


Anna-Lena i Tumba hade haft en härlig vecka på Gotland, tillsammans med stora delar av familjen.
Och så bifogade hon en bild på lilla charmtrollet Emma.

I Härnösand kände Cecilia N glädje över vädret och att en glad make kom hem på söndagen.

Och så här berättade Kerstin i Skåne om sin glädje ....
Det var utan tvekan fredagskvällen när vi var ett gäng goda vänner som grillade gott, drack gott och mådde gott! Vi satt ute i den ljumma kvällen till mörkret föll och fladdermössen svischade mellan träden. Övernattning och "utefrukost" ingick i arrangemanget för min del och jag konstaterar att jag har det så himla bra! Tyvärr hade jag glömt telefonen hemma så några bilder blev det inte - mer än för mitt inre öga...



Min egen glädje handlade om den lilla betraktelsen i DN, författad av tidningens fotograf Paul Hansen. 
S o m   jag log när jag läste om hunden Sigge och katten Frasse!

Obs! Jag brukar länka till er alla, men den relativt nya datorn har fått spader och vägrar kopiera text, så nu ger jag upp ..., allra helst som pv ropar att det vankas frukost ,-)

Inga kommentarer: