fredag 2 augusti 2013

Tankar hit och dit ...


Det blir ett par timmar på stranden.
Pv ansluter .., kommer med nybakade bullar och flädersaft - men jag föredrar vatten -.
Vi badar och badar och sen cyklar han hem, han som inte trivs i alltför mycket värme.

Från den rara Annika i Kävlinge kommer ett sms som sprider värme i mammahjärtat.
Så här skriver hon:

"Nyss hoppade Sanne och jag i havet från bryggan vid Ribban i Malmö och vem står där i vattnet om inte din älskade son Anders:) Jag ska hälsa så gott. Så fin han är och ger ett så varmt intryck. Stora kramar från mig och Sanne hälsar."
 
 Flera gånger om läser jag meddelandet och tänker .., så snällt av henne att berätta!

Damer som vet att föra sig ...

Pv ger sig som sagt av .., men jag blir kvar .., sitter där i rosaprickiga solstolen och läser Svensk Damtidning; mest om prinsar och prinsessor och grevar och grevinnor och somliga blir aldrig äldre .., där är en bild på tre damer och ingen av dem tycks ha åldrats det minsta lilla - alla tre har blommiga kläder -, och så får vi veta vilka som är den nygifta prinsessans bästa vänner - rika allesammans - och jag tittar länge på bilden av den danska kungafamiljen och tänker att ååå, så goa ungar dom har!

I Norge har MetteMarit och Haakon fått blandrasvalpar.
Nio stycken.
Haakon är för himla stilig.
Manlig, rent av.

Jominsann, allt får man veta.

Sen tar jag DN som nu på sommaren är tunn som ett läskpapper.
Då, när många verkligen har  t i d  att läsa, då är det inte många sidor man har att bläddra i!
Tänk om butiker skulle göra likadant!
"Nä, nu är det sommar och personalen har semester, nu halverar vi varulagret .., dom får nöja sig med det lilla som finns!"
Jag förstår det inte.


Nåväl.
På sidan 16 berättar Faraj Abuisefan om hur han förhandlade med bankerna när det gällde hans bolån och hur mycket han tjänade på detta.

Men det är inte det som fascinerar mig, nej, det är bilden av mannen som heter Faraj.
Jag tänker så här .., vad är det som gör att vissa människor - mer än andra - utstrålar intelligens och en slags skärpa?

Det tycker jag nämligen att denne Faraj gör.

Länge tittar jag på bilden och sen drar jag slutsatsen att det måste vara blicken.
Eller själva kroppsspråket?
Ja, så tror jag.

Nu har jag tänkt så mycket, så nu blir det iskall dusch i trädgårdsslangen igen.
Trettio graders värme - nätack -, nu räcker det för mig!

Ja, det var väl i stort sett allt.

I morgon blir det dragning, bara så ni vet.

7 kommentarer:

Turtlan sa...

Så varmt har vi inte här vid stugan vid sjön. Behagliga 23-25 c med lite lätt vind. Inte ett moln på himlen nu. Ljuvligt om jag får citera.

I sjön ungefär 23 c, inbjuder till många bad. Gärna guppandes på en luftmadrass. T o m har mamma badat flitigt.

Bara en sak, saknar M. Han är kvar hemma och jobbat lite, kört skräp o kollat på ny bil. Somliga är slitsamma även på semestern. Kompis B och gänget har fortsatt till nästa besök här i trakterna. Lugn råder numera.

Imorgon kanske vi får din supervärme?

Ha det gott!

Monet sa...

Håller med dig om norske kronprinsen. En underbar man, har sett program med dem båda, genomsympatiska. Och stilig är han verkligen. Han är mycket lik min mellanson, det är väl därför jag tycker han är så fin!

Leina sa...

Flädersaft.... Så gott, jag har förtio klasar i frysen som jag plockat hos Marié... Ska koka saft i vinter... Har varit i Ramsvik och målat ett hus i tre dagar... Som jag har svettats... Är helt urlakad nu... Men imorgon är det lördag och jag ska bara vara ledig...

Ruta Ett sa...

Ja, det därmed tunna tidningar kan jag bli mycket upprörd över. Det var därför jag blev så glad när jag fick DN nästan gratis i 40 dagar. Två blir som en...

Sven Teglund sa...

I Luleå slår vi inga värme- eller solrekord i år. Typisk "svensk sommar" . Det verkar som om södra Sverige tar allt i år. Grattis SÖRLÄNNINGAR!!!

bettankax sa...

Jag tror jag ser detsamma i denne Faraj, som du gör. Svårdefinierbart det där men blick och kroppsspråk är MYCKET betydelsefullt.
Idag har jag legat i havet det mesta av dagen. Underbart;):)

Elisabet. sa...

Turtlan: idag är det i alla fall vind i träden .., tack och lov! Lite skyig himmel också, men det lär ska bli rekordvarmt ,-)

leina: inte min favorit .., jag tycker att det är en slags besk smak i den ..., men i gin är det gott!

Monet: ja, jag håller med ..., dom ser så otroligt chosefria och naturliga ut!
Sympatiska, helt enkelt.

Ruta Ett: håller med!

Sven: här är det all-time-high, tror jag! Huset är såååå varmt!

bettankax: då blir det kanske bad idag också? Fick läsa sms från Emma - just nu i Israel och spelar fotboll -, där skulle det också badas i havet. I Medelhavet ,-)