lördag 16 augusti 2014

Lördag i röd skjorta ...


Och absolut full fart från början!
Mitt på dagen kommer alla som ska spela på hästar eller Lotto och man springer mellan de olika datorerna och ut sprutar förhoppningar om stora vinster och man säger lycka till och tänker att nu gäller det att hålla huvudet klart, för någon ska ha såväl Lotto, Keno, som spel på V75 och så ska någon Trissvinst lösas in och varorna betalas och kan man få ta ut 400 kronor över summan - helst i hundralappar förstås -?

På diskbänken i personalrummet finns en ask Panodil.
Det tackar man för.

En äldre man i 70-årsåldern blir irriterad över att inte omedelbart bli expedierad när han vill lämna in sitt spel på hästar och när jag säger att han kanske kan ställa sig i kö, blir han vrång och hojtar att nää, näää, ni får allt se till att ha personal på plats, men personalen är upptagen med att tömma pantmaskinen och någon annan är i brödkylen och vi andra två arbetar allt vad vi kan i var sin kassa, men Mattias kommer så snart han är klar och mannen tittar åt mitt håll, tycker förstås att jag har varit oförskämd.

Halv tre är arbetsdagen tillända, då kommer avlösning i form av två pigga töser.

Och själv moppar jag hemåt i duggregn .., känner den stickande doften av tång när jag passerar Steninge (påminner om surströmming, tänker jag) ..., blir omåttligt emottagen av två hundar när jag kommer hem och sigge snurrar runt mina ben och får middag .., själv dricker jag kaffe och pv har målat lister.

Ungefär så.


1 kommentar:

Anonym sa...


Nä du surströmming luktar hundra gånger värre. Fast Halläning som jag är hade en tunnbrödsrulle varit gott.


Friherrinnan