lördag 17 januari 2015

Denna dagen ett liv ...


Äldsta dottern tar sitt diskbråck och åker in till stan tillsammans med pv .., det blir besök på vårdcentralen på Nyhem och utskrivning av Strong Pills. Ingen hemresa idag, det får vänta tills i morgon.

Väl hemkomna bjuds det på semlor och kaffe.

Och sen .., tar vi Nelly med oss och kör till stranden just hitom Ugglarp.
Det kraaaasar under skorna när man går längs havet .., så ofattbart mycket snäckor är där!


Nelly är alldeles sprallig och springer fram och tillbaka i vattenbrynet!
Perfekt!
Det där ska bli min melodi .., där är hon så glad och lycklig!


Två unga töser kommer ridande på var sin häst!
Sen blir det full galopp!


Trots att det bara skiljer 4 km mellan Stensjö och Ugglarp, är stranden så oerhört mycket bredare!
Det hela påminner om Jyllands stränder eller västra sidan av Själland.
I love it!


Ja, man kan ju tänka sig sämre ställen att ha ett sommarhus på.
Faktiskt.

Igår gjorde jag lammstek med potatisgratäng till middag (och äldsta dottern fixade rödvinssåsen), idag är det pv som står för matlagandet. Då blir det räkgryta. Och friherrinnan gör oss den äran.



Och så här ser det ut nu .., dottern i loppisfåtöljen, den som sigge använder som klösbräda .., eld i kaminen och Rod Stewart som sjunger för oss alla.

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Vilken underbar strand! Att ha sjö eller hav nära, det är något jag saknar. Hade gärna haft höga berg i bakgrunden också...
Till Slätbaken är det inte långt, men ... det är inte promenadavstånd.

Tankevågor sa...

Allt bara så underbart....allt ja inte diskbråcket då förstås men suck vilket skönt inlägg!!
Tack för att jag fick hänga med där och linka längs stranden med mitt trasiga knä. Njöt för fullt av vinden i håret och vågorna och snäckorna!!! :-)

....och Gull-Nelly såg verkligen ut att trivs spå stranden.

Anonym sa...


Vackra bilder

Friherrinnan

Bert Bodin sa...

Allt bra. Men aja baja semlor!!!









;-)

mossfolk sa...

Fy så trist med diskbråck, men för övrigt verkar det hur härligt som helst. En gång har jag galopperat på stranden. Det var på Bjärehalvön i solnedgången och precis så magiskt som jag föreställt mig!

Evas blogg sa...

Instämmer med att dina strandbilder är helt underbara. Mindre underbart är ett diskbråck. Hoppas strong pills dämpar den värsta smärtan.