tisdag 13 januari 2015

Gårdagens bästa ...


Efter en hektisk eftermiddag på jobbet, med postkrångel och en vänlig Astrid hos supporten .., och någons oro hur det ska bli med jobbet i vår och välkomnandet av den nyanställde, han som är storebror till den som snart slutar (skönt med en man, vi är mest kvinnor och blandad kompott tycker åtminstone jag är det allra bästa) ..., efter allt detta kommer jag hem och faller ihop i fåtöljen.

Pv - även han trött efter första dagen på jobbet (i sex veckor drygt har han varit sjukskriven) - bjuder på fruktsallad ..., vi sitter i soffan och säger inte så mycket .., går i säng tidigt, säger godnatt och sov gott.

Den hese somnar nästan genast, en liten, liten stund ligger harry nära matte, men flyttar sig sedan - precis som alltid - till fotänden av sängen, med huvudet på husses fötter.

Jag läser en bok, skriven av Michael Cunningham och tänker att jag tycker om sättet boken är skriven på; själva läsmelodin, men orkar inte med mer än ett tjugotal sidor .., sedan får boken vila.

P1-prat från klockradion.
Och jag vaknar till .., skruvar på ljudet.
Fantastiskt, så intressant det är!

Det blev nog dagens bästa och detta var vad det hela handlade om.

Inga kommentarer: