tisdag 13 januari 2015

Det bästa för Ingela i Ystad ...

Det är idag måndag..
Igår söndag var jag hemma på rast på mitt tolv timmars arbetspass.
Jag la mig helt sonika ner raklång på soffan och ställde klockan, la ifrån mig mina glasögon på soffbordet.


När klockan ringde tog jag mina glasögon och skulle sätta dem på mig,
men döm om min förvåning, snarare panik, ena skruven saknas i skalmen....!!

Jag kunde definitvt inte ha på mina glasögon, de satt inte kvar på näsan! I panik började leta
bland mina andra "gamla glasögon".... hittade ett par....

Körde tillbaka till jobb, storgråtandes, ögonen rann, det var helt fel glasögon, men jag fick ju inte komma försent....

Men mitt bästa är:
att min söta optiker lagade mina glasögon på ett kick, helt kostnadsfritt...jag hade önskat att det fanns en jouroptiker igår när jag "körde i blindo"!

så mitt bästa i veckan trots att det är måndag, det är att jag fått synen tillbaka....

Det skall väl tilläggas att jag har mer än bara ledsyn, men jag kan säga att när jag fick mina vanliga glasögon lagade, ja då skulle jag kunna pussa min optiker så glad jag blev....

kramar i massor

Ingela i Ystad.

Inga kommentarer: