måndag 12 januari 2015

Vill ni vara med ....?


Jo, det var ett bra tag sedan det var någon dragning i glädje/uppmuntringslotteriet .., och ännu är ju inte herr Notarius Publicus riktigt hundra .. men jag tror ändå att vi kör igång lite smått.

Några har redan troget delat med sig.


Eva i Tyresö visade äppelskapelsen som barnbarnet Erik förfärdigat .., och den fjärde januari berättade friherrinnan om en alldeles underbar promenad med hunden Schejken och fika på stentrappan blev det också .., och Anne i Mantorp, denna bokälskande madame, hon sprudlade över glädjen att ha kalasat på ett julbord - ja, inte på själva bordet förstås -, men ja, ni förstår.



Mitt eget bästa är väl ändå att vi nu - äntligen -, har svingat oss över jul och nyår!
Att det inte blir mörkare än det har varit .., ja, att krokus och påskliljor väntar där under granriset!



Annat som gör hjärtat glatt: instagrambilderna från Ghana.
Dotterns så uppenbara glädje över ett annorlunda liv.



Ännu mera Instagram; denna ständiga glädjekälla för min del.
Och människor i New York som berättar om sina liv.
Som den här tösen.
Texten här nedanför.



Vilken drivkraft somliga besitter!
Vilken vilja!
Själv tillhör jag skaran som mest har drivit omkring på Livets Stora Hav .., hittat lä mellan varven ..,  .., lidit skeppsbrott och seglat iväg igen .., men inget har varit särskilt planerat.

Ändå har det blivit bra, jo, jag är så tacksam för mitt liv och hur det har gestaltat sig.
Men oj, så jag imponeras av människor som är precis åt andra hållet!
Förundras och .., jo, imponeras.


Att äldsta dottern kommer på besök i veckan - tillsammans med lilla Nelly som ska bo här i flera, flera månader -, det bidrar också till hjärtevärmen.
Bilden ger en vink av vad som väntar .., dottern är nämligen betydligt mer ambitiös vad gäller städning än sin mor .., men jag har några dagar på mig.

Nåväl, det blev mycket om mina glädjekällor, men det må vara.
Vinsten den här gången blir senaste numret av tidningen "Drömhem och trädgård" .., det är därifrån den översta bilden kommer.

Känner ni för att dela med er .., så är ni mer än välkomna att skriva ner glädjen och mejla den till bisse151@gmail.com.

Just så.

Inga kommentarer: