onsdag 22 november 2017

Det bästa - idag -.


Tjugo minuter .., en halvtimme kanske .., med en liten piga som lyfts upp och hamnar mot mitt bröst.
Till en början är hon motsträvig .., kanske är där någon pepparkaka eller macka på bordet .., men efter en stunds pillrande på hennes mage, då känner jag hur hon slappnar av och till slut snarkar hon gott.




Lillvännen.

Och jag tänker på mian och hennes mamma som nu inte längre har någon liten Alice som norpar tomater och är så go och fin.

Så är det verkligen .., hundar och katter är verkligen bara till låns en kort tid.
Det gäller att njuta och ta vara på tiden.
Snart är den förbi.

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Men gullhund! Så fin hon är.

mossfolk sa...

Jag tänkte också på tomaterna när jag såg att Alice lämnat jordelivet ❤️
Det är ju det värsta med hund -att livslängden liksom är begränsad.

Mian sa...

Så fruktansvärt tomt är det utan Alice...värst för mamma så klart... :-(