onsdag 22 november 2017

Hoppsan!


"Bara så du vet, så kommer du att mötas av ett fem centimeters snötäcke ...", sa pv  när han gjorde sig klar för att ge sig av till jobbet i morse.

Den här terminen innebär långa dagar för hans del.
Upp i ottan klockan fem, en timmes cykeltur till jobbet (idag tog han bilen), arbete till halv fem och hemma vid halv sex, sex.
Det är mörkt när han ger sig av och mörkt när han kommer hem, som det är för så många andra.
Och det är just därför jag älskar att arbeta eftermiddag/kväll!
Såå mycket dagsljus som jag får uppleva!

(Och i och med snöfallet plingar det till i min mobil - trafikolycka på E6:an vid Slöinge och totalstopp i trafiken).

5 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Långa och jobbiga dagar. Även om det är stressigt med oregelbundna arbetstider så är det skönt att kunna sova ut en morgon ibland eller få just dagsljus på vintern. Inte vara ledig heller just när alla andra är det på helgerna.

Elisabet. sa...

Steel City Anna: precis! Och ledigheten känns på nåt underligt vis ännu mera värd, när alla andra arbetar ,-)

Anonym sa...

Och om ett halvår är du ledig när alla andra arbetar. Det du, sug på den karamellen.
PensionärsVolontären

Elisabet. sa...

PensionärsVolontären: ,-)

Turtlan sa...

Det har jag faktiskt konstigt nog inte tänkt på att om man jobbar ”kvällen” så får man mer dagsljus så här års! Helt rätt! Smart!

Idag har jag jobbat kl 8-20 pga extra kvällsmottagning. Mör så det räcker nu!