måndag 20 november 2017

En sån dag ....


En kylslagen och frostig morgon och förmiddag är det.
Tanken är att båda hundarna ska få följa på promenad, men Nelly sover ihopkurad på sin gröna fleecefilt och jag har inte hjärta att väcka henne. Kanske blundar hon extra hårt för att låtsas sova, så där som en del resernärer på Pågatåget gjorde, allt för att inte behöva bereda plats för någon annan medresenär - nej, bättre då att breda ut sina pinaler på sätet intill och blunda hårt -.
Det brukade fungera, om nu inte en enveten västerbottensmadame på väg till Halland hojtade att "hallå, det finns en ledig plats här!"
Sånt kan man tänka på så där apropå att Nelly blundar.


Sällan har jag sett bussar, bilar och traktorer köra såååå försiktigt som idag!
Och jag håller mig till dikesrenen när dom kommer, rädd att någon ska få sladd och så är livet tillända innan man ens fått pension och hunnit bila i Portugal!


Överallt ligger prassliga eklöv ..... och man tänker att nu sover nog ormarna gott.
Skönt det.


Här ska cykelbanan gå, den som totalt blir 37 mil lång.
Jag tyckte att pv sa att den skulle vara klar i maj 2019.


Klockan är nu ett.
Fortfarande strålande solsken!
Det var sexton grader varmt i köket i morse, men jag har eldat så nu är det i alla fall arton.
Och nu väntar promenad med Nelly och så ska jag köra aningen tidigare till affären, så jag hinner handla en massa basvaror som tagit slut.
I det här huset är till exempel palsternacka en sådan - basvara - alltså.


Och lilla rabatten hos grannen i början av Ejdervägen, den ser nu ut så här.
Kanske hinns en kopp kaffe med också?

Så önskar jag mina barns pappa lycka till, ty i morgonbitti ska han opereras av samma kirurgteam som ordnade min knäprotes och det ska säkert gå hur bra som helst! Arma våra ätteläggar ..., såväl mamma som pappa har fått nya knän och en magerlagd moster har begåvats med ny höftled!
Inga supergener här inte.



4 kommentarer:

Turtlan sa...

Anlag kan ju ibland hoppa över en generation så det kan gå bra så de slipper era dåliga knän.

Så håll tummarna att dåliga knän anlaget skuttar över era ätteläggar :-)

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, vi får hoppas att det blir så ,-)
Nu ska jag strax åka till jobbet. Hej å hå!

Steel City Anna sa...

Så vackra frostbilder!

mossfolk sa...

Så jätteskönt med cykelbana. Där ser rent livsfarligt ut att cykla nu... särskilt i mörker eller/och halka...