torsdag 23 november 2017

Torsdag ...


Så skönt att göra tidig (och då menar jag verkligen  t i d i g) kväll - gick till sängs vid halv nio, lyssnade till Nordegren & Epstein och hörde hela programmet, gick vidare till Europapodden, men se, där tog det slut .., och pv - som tittat på fotboll - hittade mig djupt sovande (ett annat ord för en som snarkar) och P1 i full gång.

Nu vankas förmiddagsarbete till klockan ett.
Hundarna har varit på promenad .., det pratas om ovädret som drar norrut mot Norr, - och Västerbotten och här har all snö tackat för sig. Lika så bra det.

Havet hördes ovanligt mycket när jag nyss var ute .., nästan så det kändes som om vi bor alldeles vid stranden. Jag minns en kund från affären i Ystad som bodde väldigt nära havet.
Dom flyttade.

"Nej, jag klarar inte av det, när vi ligger i sängkammaren hörs det som om vi har sängen på en
kommandobrygga och vågorna ska slå in ...", sa kvinnan.

Nu till affären .., till Erik och Kalle och vem som nu är i charken  .., Vivan, kanske?
Och grattis Cecilia som hade namnsdag igår!

3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Jo. Vi har en del "oväder" här. Men inte tycker jag att det är så mycket som det låter i radio och press.

Steel City Anna sa...

Ibland snarkar jag så högt att jag väcker mej själv ;)

Cecilia N sa...

Tack så mycket!