söndag 19 november 2017

Det som gjorde oss ...


.... lite extra varma i hjärtat den här veckan som gick, det  har jag samlat här ovanför.

Det var Eva som varit både på Jamtli och på Östersunds bibliotek och där upplevt härliga saker; största bilden är hennes.

Babsan i Uppsala som snart ska operera sin axel, passade på att julpynta i sommarstugan och det var rekordtidigt, men skönt att ha det avklarat!

Och så var det AP som kände glädje över att kunna del det här med ridglädjen tillsammans med Tyra som är tio år; varje onsdag rider dom tillsammans och tänk, det skiljer trettioett år mellan dem!

Barbro i Brämhult hade fallit för fina juldekorationer och lärt sig konsten att ge sig själv B12-injektioner.

Ulrika var över sig av glädje över att snön har kommit och över trevliga språkträningskamrater.

I Karlstad hade Turtlans nya soffa kommit på plats - glädje, glädje -!

Kerstin i Dalarna kände glädje - eller mer än så kanske - över att få fått en bra rullstol (frihetskänsla) och så var det ju kattberlocken som barnbarnet Jason hade valt till sin farmor eller mormor - jag har glömt vilket -, till Kerstin i alla fall.

Cecilia N skrev i en kommentar att hon funderade på att berätta om glädjen i att ha börjat rida igen, men det kom aldrig nåt bidrag, nåväl, jag tror att hon är med ändå på nåt vis.

Och själv var jag överlycklig över bilderna som mina barns pappa nu tagit fram från dia till digitala varianter; bilder som jag nästan hade glömt bort och som visar döttrarna som småttingar och mig själv som småbarnsmamma.


Som här.
En liten Maria i rosavitrutig klänning och jag tror att bilden är tagen i Bohuslän.
Hon var precis lika blond i håret som Kapten Lintott, han som många, många år senare skulle bli hennes son. Helt otroligt att jag kan ha fått ätteläggar som är så ljusa!
Eller  v a r.


Och om ni en kulen och lite hurvig nåndag har glömt hur mycket ni har känt glädje över,
så kommer här en påminnelse ....






Titta och njut!




Tack snälla alla som var med!
Nu kan ni börja klura lite inför nästa vecka.

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Så fint du gör och skriver ihop! Glädje i massor både i ord och bild.

Ulrika sa...

Man blir verkligen glad och inspirerad av andras glädje!

Evas blogg sa...

Ja dina glädjecollage är en hjärtevärmare.

Cecilia N sa...

Funderingen var väl mer om utifall samma sak kan vara bäst varje gång.