tisdag 27 mars 2018

Dagens fönster och lite till ...


Så här såg det ut nu på morgonen när jag som vanligt ställde mig vid sängkammarfönstret och tittade ut. Det var knappt att jag trodde mina ögon.


Och lite senare gick jag ut och fyllde på med solrosfrön till alla småfåglarna.
Både här vid eken och vid vedboden - i ett körsbärsträd - hänger fröautomater och där vimlar det av besökare om dagarna! Just nu på mängder med bofinkar!
Och stackars lärkan som jag hörde häromdagen ....., vad ska den äta?

"Va? Snö? Är det du matte som ställt till detta ...?"

Vid halv tio kom sigge in från pannrummet och meddelade högljutt att nu önskade han frukost.
Jag ställde ner en skål med torrfoder, men se det dög inte.
"Nu är det så att jag vill ha Alaska-pollock och det bums!" sa han inte, men det var det han menade.

Så jag kokade en bit av just detta ljuvliga och hela tiden strööök han sig runt mina ben och slog jag mig ned här vid datorn, ja, då skulle han spatsera på tangentbordet eller så puttade han till datorskärmen eller kaffekoppen och jag återvände till köket - jo, nu hade fiskat kokat klart - hällde av vattnet och fisken ner i det röda durkslaget och vid det laget är sigge hysterisk .., åååå, det kan inte gå fort nog innan maten kommer på asietten!

Efteråt sover han i timmar!

Själv sitter jag nu här i tysthet, bara knattret från tangentbordet som hörs. 

Inga kommentarer: