torsdag 29 mars 2018

Fyrtiotre år var jag ...


...när det första barnbarnet (av två) kom till världen.
Nej, jag kände mig inte direkt som en mormor .., Anders var ju bara tio år då, skulle fylla elva på sommaren.

Men tänk, det har gått bra.
Och varje år har jag väl här berättat om resorna med Emma .., en gång till Kreta, en gång till Kefalonia och en gång till London. Och så fyra gånger på vandrarhem. 

Sååå mycket glädje den tösen har gett mig!

Vilken resa var bäst?
Ja, det var nog Kefalonia.
Två veckor; vi bodde alldeles intill stranden och tog flera heldagsturer med båt till havs, då det var så otroligt hett på stranden. Och vi spelade kort varje kväll .., hon åkte moppe med mig i bergen och vi stannade till där vi blev hungriga.

London - då var hon femton - och ville bara shoppa - det som ju är det absolut värsta jag vet!

Nu har hon och några väninnor varit på resande fot i tre månader och nu blir det till att söka arbete.
Tidigare har hon kört ut paket; suttit hela dagarna i den blå Postnord-bilen och om inte annat blivit oerhöt duktig på att hitta i Stockholm.

Så nu säger jag: grattis på födelsedagen, älskade Emma Elisabet.

1 kommentar:

Kattis sa...

...och jag var på Kefalonia, sommaren -94, då jag väntade min Gustav!