söndag 25 mars 2018

Söndagkväll för en mattelärare ....


.. består till en del av rättning av matteprov.


Vid tiosnåret är han trött och gör natt.
Själv är jag nu inne i andra - eller tredje andningen - och är hur pigg som helst.
Har tittat på "Gifta vid första ögonkastet" som är en hur intressant studie som helst, vad beträffar hur vi människor är funtade. Och hur olika vi är. Och hur mycket som är igenkänning.

Louise Epstein (ni vet, Louise i Nordegren & Epstein)  hon berättade att hon och några goda vänner har en "Gifta-vid-första-ögonblicket-cirkel", där dom efter varje program träffas och pratar om vad som hänt bland de nygifta och kanske vad man tror ska hända osv.
En sådan cirkel hade jag mer än gärna deltagit i!

Och ellem .., jag fick dina bilder, men ingen text till ....

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag håller med! Jag har sett alla Gifta vid... från diverse länder, och tycker att det är så spännande och gissar och analyserar - vem som är för spänd, vem som är för mycket på osv.

Mina måndagar äfnar jag i stort sett helt åt att förbereda och planera tisdagsjobbet. Aldriig i mitt yrkesliv har jag planerat och efterarbetat så mycket. Mina elever jobbar fort, de ställer knepiga frågor och suger i sig snabbt och vill ha mer att göra. Roligt är det, och rätt bra betalt, men tisdagarna kommer tätt. Nästa termin ska jag nog inte tacka ja så snabbt. Det sliter också.

Anonym sa...

Har försökt skicka igen! ellem

Elisabet. sa...

Bloggblad: härligt med nån fler som tittar på sånt här som anses vara dravel! Jo, Annica i Karlstad lär också kolla (Turtlan).Jag tycker t.om att det är OERHÖRT intressant.
Pv tänker sig att hoppa in som vikarie nu när han går tidigare än beräknat; vi får väl se hur det blir.

Steel City Anna sa...

Låter som en kul cirkel :) programmet är vansinnigt men intressant :)

Elisabet. sa...

Steel City Anna: jag tittar även på dom här som dejtar och är så fascinerad över hur rätt-fram-rakt-på-sak många är .., särskilt i den brittiska varianten .., dom försöker se så himla sexiga ut och slickar sig om munnen och ja, sånt. Jag känner mig som en mumie.

Rexxie sa...

För första gången kollar till och med jag på "Gifta vid..." eftersom det är en bekants bekant som är med.

Ska jag gissa på paren hittills så är det nog bara John & Sara som har några chanser att lyckas...

Anonym sa...

Vill bara poängtera att jag inte ska vikariera i "Gifta vid första ögonkastet" så ingen missförstod det. Det gick lite snabbt där med byte av inläggets riktning.
PV

Turtlan sa...

Hallå! Den klubben vill jag också vara med i Louise! Uh så kul sitta och diskutera programmen.

Den här omgången ligger jag efter. Två avsnitt t o m. Påsken för bli se på play!

Den norska varianten tycker jag har varit bättre än den svenska. Australiska var seg så den slutade jag titta på.

Så roligt höra att man inte är ensam titta på serien. Fler som nördar in sig 😉.

När blir första klubbmötet?