tisdag 27 mars 2018

Glädjen ...., er och min.


Sedan lillpigan tackade för sig, så försvann min glädje under nån veckas tid.
Det blev liksom ingen ordning på nånting.

Men nu känns det bättre .., det känns nästan som vanligt, även om jag kan bli så förfärligt ledsen när jag om kvällarna kör hemåt efter jobbet och tänker att ingen liten skrutta ska möta mig i hallen och få harrys svans i ansiktet och hur hon blundade!

Jo, det blir nog bra till slut.

Så här såg i alla den samlade glädjen ut, den som legat till sig ett bra tag!

Det Barbro/Babsan i Uppsala som hälsat på barnbarnen i Oslo .., och det var Barbro i Brämhult som fyllt sextio år och fått såna fantastiska fina rosor av sin Tony  (det var nog den sorgligaste veckan också för Barbro, som i nästan i samma veva förlorade sin storebror).

Eva på Frösön hade haft en fin dag i stugan på Rödön, bland hundar och släkt .., och taket i stugan där det brunnit tidigare, var nu så vitmålat och fint!

I Dalarna kände Kerstin stor glädje över att ha fått komma hem från sjukhuset!
Denna Kerstin som knappt har nånting alls i sin mage och som åker ut och in till sjukhus och får blod och medicin och annat i omgångar och ändå - alltid - är så ..., ja, inte deppig i alla fall. Som jag beundrar dig Kerstin!

Friherrinnan gladdes åt middagen hos Sonja - och det gladde jag mig också åt - så roligt det var!
Och så hade samma friherrinna kalasat på en härlig glass!

Ulrika i Närke kände glädje över goda vänner.
Och samvaro.

Och ellem i Skellefteå hade varit engagerad i SM-veckan på skidor i samma stad och så här skriver hon:
Nu är det SM-vecka här i Skellefteå och det syns och påverkar det mesta, även mina arbetsuppgifter. Pastoratet har ställt upp en kåta en bit upp i slalombacken och där bjuder vi på kaffe. Jag var där ett par timmar mitt på dan på torsdag och fredag. På fredagen var det härligt med strålande sol och mycket folk kom och var kaffesugna. Jag blev plötsligt ansvarig för kaffekokningen över öppen eld. Är ju själv ingen kaffedrickare men det blev klart godkänt och man väntade gärna den tid det tog för femliterspannan att koka upp. Trevligt att prata med glada människor och få värma kalla converseklädda tonårsfötter med bara anklar. Vi hade hemstickade yllesockor att köpa för den som ville köpa ett par men det gick även att få låna för att värma fossingarna. Detta var väl mest utnyttjat på torsdagen då det var snö och kallblåst ett tag. Vi ska ta en sväng upp på Vitberget idag, mest för att det är ett trevligt utflyktsmål nu.  Och så ska man väl passa på att utnyttja den inköpta SM-mössan som ger gratis inträde och buss under hela veckan! Ler  ellem

Min egen glädje handlade nog mycket om kvällen hos Sonja, tillsammans med friherrinnan och pv.
Och Harry i skinnsoffan.
Och så brevet från lillkillen i Hallsberg.

Tack ni som varit med!
Ska vi fortsätta?

2 kommentarer:

Kattis sa...

Det tycker jag! Är usel på att själv bidra, men läser och verkligen gläds här med andra.

Elisabet. sa...

Kattis: men du vet, jag vill inte tjata och gullbe att nån ska skriva och nu är vi inte många kvar.