torsdag 23 augusti 2018

Det här är Ulrikas favoritmuggar ...


Ja det är mer muggar och dom är två för jag kan inte välja.

Muminmuggen för att jag ÄLSKAR Mumindalen och alla i den (Snusmumriken är favoritfiguren) och för att jag fick den av en liten plutt-Chrille när han varit på semester med sin farmor och farfar.


Den prickiga för att jag älskar prickar och så är den lätt att hålla i när man har ont; man får in fler fingrar i örat.
 
//Dig kan man lita på! Här bara svischade det till och så kom två muggar susande genom rymden!
Tack Ulrika! Den prickiga känner jag igen från dina bilder där du sitter ute på trappan, tror jag.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Yes, det blir oftast den när jag ska dricka på-trappen-kaffe. :-)

Elisabet. sa...

Ulrika: och det betyder mycket, hur örat är utformat. Jag köpte de allra ljuvligaste kaffekoppar på loppis, tunna, tunna med små blommor på, men örat är så litet och trångt, att man ska nog vara en väldigt finlemmad människa för att på ett naturligt sätt - utan att spreta alltför mycket med fingrarna - föra koppen till munnen.

Ulrika sa...

Ja men precis så. Jag tycker om att kunna ha ett stadigt tag! Jag är dessutom så fumlig pga värken så det blir extra viktigt.

Koppar/muggar utan öra är hemska!