torsdag 23 augusti 2018

Pling i mobilen! 

Älsklingskoppen. Tunn. Håller värmen bättre. Och så fin. Från Kina.

Det här att kunna välja om man vill arbeta eller inte, det är så helt perfekt!
Efter dagar med sol och många bad och eftermiddagsvila på soffan Ektorp och tittande på dokumentärer, då blir man glad när Bodil på jobbet hör av sig och frågar om någon är sugen på att ta ett torsdagspass (ikväll) från 14.30 till 21.15.
Jag nappar direkt!
Linn tar fredagspasset - lika långt eller kort -.

Å, så tacksam jag är att den här möjligheten finns!
Och roligt att träffa arbetskamrater och kunder.

Numera brädad .., förlåt mig kopp!

Men nu kaffe i älsklingskoppen, den som har brädat koppen som köptes i Skärhamn i Bohuslän.
Det var en av dom första semestrarna tillsammans med pv .., vi bilade .., besökte Akvarellmuseet .., bodde på B&B i Pilane.

Och så fortsatte resan ..., övernattning hos Turtlan i Värmland och bad från bryggan och hennes mamma som haft samma yrke som jag själv och namnskylten satt på väggen, om jag minns rätt, eller kanske på en anslagstavla? 

Sånt kan man plötsligt komma ihåg. 

//Ps. Ja, jag kan ju passa på och fråga: hur ser din favoritkopp ut? Om du vill och har lust, mejla gärna en bild på den, så lägger jag in den här! Berätta gärna varför den är din favorit! Kanske har ni glömt mejladressen? Här kommer den: bisse151@gmail.com  Ds. 

3 kommentarer:

Ulrika sa...

You've got mail. :-)

Cecilia N sa...

Mails.

Turtlan sa...

Namnskylten den sitter på väggen. Nålen instucken i tapeten alldeles nära ventilen från öppna spisen på andra sidan väggen.
Såg den nämligen i helgen när vi var där :-)