lördag 20 juli 2019

Klockan 05:30 piiiiip ....

Det var tur att jag gick i säng relativt tidigt igårkväll, ty vid tvåtiden natten mot idag kom After-beach-gänget hem och jag, som i alla tider varit så lättäväckt, vaknade förstås.

När flickorna var i tonåren och var ute på dans eller annat, låg jag på "ohåga" tills dess att dom kommit hem, medan deras pappa, ja, han sov så gott, så gott. Ofta steg jag upp och öppnade dörrarna till deras rum .., tittade in ., kollade ., kanske hade dom kommit hem utan att jag märkt det?
Det är  u n g e f ä r  på samma sätt nu.

Och sen var det förstås hopplöst att somna om.
Nå, när klockan var kring fyra tänkte jag att nu får det bli till att dra djupa andetag .., in och ut .., och till sist kom sömnen och slingrade sig in i sängkammaren, ja, hjälp, så skönt!


Och nu är klockan strax sex, om en halvtimme ska jag vara på plats i affären.
Hu, varför tar man på sig sånt här?
Ja, förmodligen för att dryga ut pensionen.
Därefter väntar namngivningsceremoni för lille Edvin som inte är så liten längre; allt ska ske i Gullbrandstorps Folkets Hus.

Inga kommentarer: