onsdag 16 oktober 2019

Ännu mera efteråt ....


... sammanstrålar vi i Skallkrokens hamn och tar oss ett dopp.
Pv kommer per cykel, friherrinnan med bil och Shejken får följa med och jag har varit och handlat och har också bilen.
Nu är den lilla bryggan borta, så man får hasa sig i från betongkanten.Här är det ballerinan Lena som är på väg i. Den andra ballerinan har då redan doppat sig och är uppe på land.


Pv:s badbyxor blev kvar hemma, så han tar helt sonika av sig cykelkläderna och badar i Adamsdräkten. Det går det med. (Här nere är människor inte ens hälften så pryda som längre norrut. När turisterna är här och ska byta om på stranden, är det ett fasligt krumbuktande bakom stora handdukar. Såväl i Ystad som här är det helt annorlunda. Bara rumpor är inget som nån reagerar för.)


Tolv grader i vattnet och inga maneter.
Det hade kunnat vara värre.


Såja, nu ligger pv och sprattlar och friherrinnan är på väg upp, tror jag.

Blir det någorlunda bra väder i morgon, blir det ännu ett dopp.
Over and out.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trots gråväder ser det riktigt skönt ut. Lite avundsjuk är jag även om jag inser att det nästan skulle vara hopplöst att komma så långt att jag skulle doppa mig.
Vilket modigt gäng ni är och så härliga bilder.
Kram / Anne i Mantorp

Ulrika sa...

Åh, det ser härligt ut!

Elisabet. sa...

Anne i Mantorp: det är absolut inte frågan om mod, mer om att bestämma sig, för det ÄR ju bevisligen gruvsamt! Kram på dig själv!! Hoppas att du mår bättre nu än i somras!

Ulrika: gissa, om det var just det!