tisdag 15 oktober 2019

Om man nu tänker sig ....


... att man ska försöka lura människor och då inbilla dem att det här ett mejl som kommer från Postnord, då får man nog vara aningen smartare än så här.

"Vi kan gärna meddela" - så skulle aldrig posten skriva.

"Din paket är registrerad" - byt ut d:et mot ett t, så hade det  k a n s k e  låtit mer troligt.
Och din mot ditt.

En sån där liten färgglad lastbil .., nej, det hade inte heller funnits på Postnords meddelande.
Knappast heller paketets innehåll.

Man kan undra hur många människor som går på sånt här? Som glatt och villigt betalar in 99:- och tänker att ååå, en billig mobiltelefon! Kanske tusen personer? Ja, det blir nästan hundratusen på någons konto.

Sånt här kan ge mig spunk!

Annat som kan ge mig blodstörtning: när en man i Borås får ägg kastade på sin bil och när mannen - en 25-åring - stannar och frågar ungdomarna vad dom håller på med, blir han svårt misshandlad; käken slås av och några tänder ryker all världens väg!
Sånt kan göra mig galen.

1 kommentar:

Bert Bodin sa...

Tyvärr kan man aldrig vara godtrogen längre.

Tänker också på all skräpmejl jag börjat få i höst. Där ser man också tafflig svenska. Och att klicka på någon länk i mejlet ... Nä, absolut inte. Inte ens den som ofta finns med i slutet på meddelandet: "Unsubscribe". Gör man det så visar man att e-postadressen är aktiv.

Bättre att låta bli och istället skapa filter.

Sedan kan man ju undra varifrån alla dessa användare fått min e-postadress.