söndag 13 oktober 2019

Dåtid ....


När Fredrika Charlotta Johansdotter var tjugofyra år, fick hon sitt första barn som fick namnet Per Johan. Två år senare kom Wilhelmina Charlotta som en gång skulle bli min mamma till min mormor.
Ta en titt på när hennes barn föddes. Hon måtte ha varit gravid nästan för jämnan!

Lilla Thilda Maria blev bara nio år och varför Olga Elisabet finns vid "Noteringar", vet jag inte. Hon är i alla fall född på samma datum som "min" Maria.

Jag tror att den förstfödde Per Johan, blev pappa till min morfar.
Wilhelmina Charlotta mamma till min mormor.
Dom måste alltså ha varit kusiner? (Jag tycks minnas att mamma berättade att dom var t.om var dubbelkusiner! Inte underligt att man blev som man blev ...).

3 kommentarer:

Ulrika sa...

De fick väl slut på rader helt enkelt, och bara fortsatte på raden för noteringar? Det gissar jag på.

Anonym sa...

I morgon måndag skulle min morfar Alfred ha fyllt 111 år om han hade varit i livet. Från Ljusdal i Hälsingland. Han dog 3:e juni 1994.
Kerstin i Dalarna

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, så är det ju säkert!

Kerstin i Dalarna: ja, tänk om inte om hade varit ....