söndag 13 oktober 2019

Få se .., vad var det för nummer nu ...?


Kväller.

Klockan har stannat och pv har gått i säng. Det ska jag med göra, då det tidigare ikväll plingade i min mobil och där var en förfrågan om jag kunde tänka mig att ta ett förmiddagspass i morgon? Jag svarade att det kunde jag.

Plu-numren som bytts ut .., få se, har jag kvar listan med dom nya numren?
Nej, kanske slängde jag den.

Ska kampera med Johanna A. Hon är den som varit längst i butiken, frånsett Mange och Bodil, ägarna alltså. Hon är alltid lugn som en filbunke och inte bara lugn; rar och fin också.
Och vänlig! Och omtänksam.

Ute är det full fart i träden ..., och det har regnat friskt.
Tidigare idag hade vi besök av Hilda, Patrik och lille blåögde Edvin. Jag hade gjort den linsgryta (helt vegansk) som jag tycker är så god (det tyckte uppenbarligen dom också) och till dessert bjöd pv på smulpaj med blåbär-hallon-björnbär och så glass. Såååå smarrigt och Edvin hade nog kunnat äta upp halva pajen själv, så gott tyckte han att det var!

Ännu tidigare idag ett dopp i havet.
Termometern visade på + 10 grader och det blev ingen lång simtur.
Nåja. Det gick bra det med.

Två dagar kvar tills jag ska till sjukhuset.
Jag inbillar mig själv att jag inte är orolig, men känner det som om jag ser mig själv utifrån.
Ja, ja.
Det är bara att hålla sig lugn.

Nu mot sängen!
Over and out.

8 kommentarer:

Turtlan sa...

Kram på dig! Självklart är man orolig! Men man hanterar det på något vis. En till kram!

Elisabet. sa...

Turtlan: och välkommen tillbaka till Värmland! Och tack för kramen!

Babsan sa...

Orolig blir man ju men det går bra ska du se.Kramar i mängd🤗

Lena i Östersund sa...

Man kan ju vara orolig utan att man visar så mycket av oron, men efteråt när det visar sej att allt var bra kanske den stora tröttheten kommer. Så kan det vara för mej.
Varm kram till dej och jag tror det går bra för dej.

Lena i Östersund sa...

PS:tack för länken till receptet på linsgrytan förresten. Den ska jag laga ikväll😀

Annannan sa...

Här kommer lite läsning som väl kan passa nu
https://www.sydsvenskan.se/2019-10-13/vinterbad-en-positiv-chock-for-kroppen

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabet. sa...

Annannan: ja, jag fick den länken häromdagen och det stämmer verkligen. I tiogradigt vatten simmar jag inte flera hundra meter, kanske två meter, men alltid under ytan och det går inte att beskriva vilken endorfinkick jag får; det blir som ett stort lugn som sprider sig i hela kroppen. Ja, i såväl kropp som själ!