söndag 10 november 2019

När man blir glad ....


Det här är Kajsa - pv:s brorsdotter - hennes sambo Emil och lillflickan Majny, som nu är fem år kanske. Dom bor i Jämtland; först inte långt från Gunnar, men nu lite längre bort, i ett hus med utsikt över vad som känns som hela världen, i alla fall på bild.

Igår fick lilla Majny en lillebror, så nu är hon storasyster.
Och vet ni vad?!
Den lille pojken ska heta Ivar!

"Hette inte din pappa Ivar ...?" skriver Kajsa i meddelandet.

Javisst hette han Ivar.
Kallades Ivar-Nicke.

Och nog är det väl obegripligt att jag blir så glad över att en liten nyfödd pojke ska heta Ivar, men det blev jag. Lika glad som när madamen i Porto i en kommentar nämnde "Syster Ann-Gerd", alltså mamma. Jag blev så varm, så varm.
Precis så känns det även nu.

(Bilden togs när det var dags för bröllop .., Hilda och Patrik skulle gifta sig och nu - om inte förr - skulle Majnys lugg klippas! )

Och innan jag klickar på publicera, vill jag säga: grattis Majny till att ha blivit storasyster och välkommen till världen lille Ivar (som för övrigt inte såg så liten ut på bilden).

Inga kommentarer: