onsdag 11 december 2019

Dagens fönster ...


Ungefär så här ser det ut i det gula huset just nu. 
Lägg därtill ösregn och våldsam blåst! 

Postens vykort som står uppradade skickade jag till mig själv .., ja, det var tänkt som såna kort som ska fånga glädjestunder, så man inte glömmer bort det som betydde nånting extra. 

Stunder på stranden, förstås .., och pv - med nyligen borttagen blindtarm och lilla Nelly som liksom kände på sig att här behövdes nog tröst .

Nu är det onsdag .., pv har tagit bilen till jobbet (det finns tydligen gränser för hans cykeliver) och jag ska, om någon timme eller två, ringa kundservicen hos postnord. Jag fick i fredags en avi med uppmaning att betala 174 kronor i avgift, för att kunna hämta ut ett paket från Australien. 

Mejlade min syster och frågade - på skoj- om hon börjat med nåt nytt system för att spara pengar, för jag antog att det var julklappen från henne och förmodligen ett glömt porto? Nej, så var det inte alls .., det är postnord som inte uppmärksammat att det på paketet står angivet att det är en gåva. Min äldsta syster fick en likadan avi. Återstår att se om pengarna kommer åter.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Alltså ... Det där sista stycket förstår jag inte.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: menar du det där postnord? Jo, det är så här att den som tagit emot det här paketet har väl trott att det är nånting jag köpt från Australien och då ska det betalas tull och moms. Har inte min syster tydligt nog angivit att det är en gåva, då kan det ju bli så.
Nu har jag ju redan betalat in (snabb som sjutton var jag, tyvärr), men jag pratade med en tillmötesgående kvinna på Tullenheten hos Postnord och när jag väl hämtat ut paketet, ska jag bara ta en bild av fram och baksidan och mejla henne, så får jag tillbaka pengarna. Hoppas jag.