lördag 14 december 2019

Lördagsfönstret ....


... speglar sig i den fotoram som står på pianot hos Sonja - pv:s moster -.

En småländsk familj hos fotografen.
Mamma Sonja ..i trettiofemårsåldern .. född och uppvuxen i Markaryd, sjuksköterska som så småningom skulle vidareutbilda sig och bli distriktssköterska. Och så dom tre barnen .., Ann som blev socionom och var äldst - och inte längre är i livet -, Mats längst till vänster (lugn och stillsam, sjunger i kör, arbetar med ekonomi) och i mitten lilla Maria som tar hand om fötterna på gamla och unga här i Halland, spelar teater och har en liten jack russell som heter Alice.

Denna Sonja som jag älskar lika mycket som vore hon min mamma.
I alla fall nästan.
Så lycklig hon ser ut på bilden!

Livet blev inte en enda lång räkmacka .., det har varit sorg och förtvivlan, men också mycket glädje.
Nu har hon fyllt åttiofem,
Jag är tacksam för varje dag hon finns kvar bland oss.



När Mats en gång var här och hälsade på, råkade jag spela den här låten.
"Den har vi sjungit i kören ..", sa han då och log så glatt.

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Duktiga manskörer- det är grejer det!

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja, jag älskar sånt och den här gör mig så glad!

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.