måndag 13 januari 2020

Dagens fönster ....


Det var vår första övernattning i Skottland och vi hade kört från Edinburgh (där vi hyrt bil) till S:t Andrews där pv beundrade golfbanan och därefter krånglade vi oss längs små och större vägar fram till AirBnb-boendet utanför Pitlochry - mitt ute i ingenstans -, där fanns huset som jag genast kände igen från sidan på nätet.

Herrn och frun i huset visade sig vara nästan som änglar, så till den milda grad vänliga och gästfria.
Vårt rum låg på övervåningen och det var fårhagar och en kyrka inte långt därifrån.

Innan vi styrde kosan vidare mot Ardgour, visade frun i huset mig bilden av deras labrador som brukade sitta i trappan och tittat ut.

5 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Det var Zoega som började med den där "bantningen" för flera år sedan, och som fick mig att bojkotta märket.

Sedan har fler och fler följt efter. Arvid Nordkvist franskrost har fortfarande 500 g. Och Gevalia har faktist bara 425 g i vissa sorter.

Dessutom finns det nästan alltid extrapris på kaffe. Hur kommer det sig? Vad är egentligen ordinarie pris på kaffe. Är det ens lagligt att hålla på som de gör?

Elisabet. sa...

Bert Bodin: vi har nu tretton paket kaffe i källartrappans hylla :) Och jag undrar hur många kunder som tänker på det där med minskningen.

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bert Bodin sa...

Men .... Vartförsvann grunden till "kaffeprisdiskussionen"?

Elisabet. sa...

Du skrev på fel inlägg, Bert.